تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3728723
شناسه : 3728723
تاریخ :
سوء استفاده از کمبود نیروی درمانی برای تبلیغات انتخاباتی اقتصاد ایران: با ظهور کرونا دغدغه کمبود نیروی درمانی به ویژه پزشک احساس شد تا جاییکه در انتخابات گذشته یکی از موضوعات مورد بحث افزایش ظرفیت پزشکی بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز، کانال تلگرامی مدیار نوشت: همزمان با کرونا در سال۹۸ دغدغه کمبود نیروی درمانی به ویژه پزشک احساس شد. جریان حلقه سلامت "دولت در سایه" آقای جلیلی از فرسودگی نیروی درمانی برای طرح افزایش ظرفیت پزشکی سواستفاده کرد.

یاران جلیلی مانند داریوش چیوایی با تریبون های خود مانند ثریا در شبکه ۱ و عیار در شبکه افق بر طبل افزایش ظرفیت کوفتند. کار آنقدر بیخ پیدا کرد که ۴ رکن اصلی سلامت کشور( نظام پزشکی، وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و فرهنگستان علوم پزشکی) هم صدا این طرح را از پیش شکست خورده اعلام کردند. اما چیوایی و دوستانش در حلقه ایتان با برچسب تعارض منافع حرفهای علمی مبتنی بر شواهد را نادیده گرفتند.

در ایام انتخابات ۱۴۰۳ از اردوگاه سلامت جلیلی ۲ صدا به گوش می رسد.امثال دکتر یزدانی و دکتر طبائیان و دکتر لنکرانی، مخالف رویه فعلی افزایش ظرفیت بدون زیرساخت هستند.از سوی دیگر سعید جلیلی در تبلیغاتش مدام بر افزایش ظرفیت پزشکی تأکید می کند.

حال سئوال اینجاست آیا مخالفان افزایش ظرفیت؛ صرفا ویترینی برای دکان انتخاباتی جلیلی هستند؟