تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3728716
شناسه : 3728716
تاریخ :
دولت چهاردهم توجه ویژه به شوراها داشته باشد اقتصاد ایران: نایب رییس شورای عالی استان‌ها گفت: ما بر اساس قانون اساسی و قوانین موجود تقاضا داریم دولت چهاردهم توجه ویژه به شوراها و سعی بر اجرای قوانین داشته باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی الرضا حاجی‌بگلو نایب رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس شورای استان خراسان رضوی به نمایندگی از شوراهای فرادست همایش شوراها با رئیس‌جمهور منتخب، ضمن تبریک انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور دولت چهاردهم گفت: ما با منش و اخلاق رئیس جمهور منتخب آشنا هستیم و امیدواریم دولتی که تشکیل می‌دهند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی افزود: جامعه ۱۲۰ هزار نفری شوراها جامعه نخبگانی است و مورد وثوق مردم است. به‌ویژه در روستاها که علاوه بر انجام وظایف سایر مشکلات مردم را حل می‌کنند. از این رو لازم است توجه ویژه‌تری به آن‌ها شود.

وی با بیان اینکه شوراهای روستا مظلوم واقع شده‌اند گفت: ما بر اساس قانون اساسی و قوانین موجود تقاضا داریم دولت چهاردهم توجه ویژه به شوراها داشته باشد و سعی بر اجرای قوانین داشته باشد.

حاجی بگلو گفت: اگر شوراها و دهیاران بتوانند در روستاها آبادانی ایجاد کنند به نام دولت نوشته می‌شود و شوراها هم در کنار دولت هستند تا مشکلات را حل کنند. از این‌رو رو تقاضا داریم برای قدردانی از فعالیت شوراهای روستاها، بیمه برای اعضای شورا برقرار شود.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شوراها انتخابی هستند و موجودیت خود را از مردم می‌گیرند گفت: درست است که تخلفاتی وجود دارد و نباید یک تخلف هم وجود داشته باشد اما فشار برخی دستگاه‌های نظارتی بر روی شوراها زیاد است و اصل بر گناهکار بودن شوراها گذاشته می‌شوند و به اندازه‌ای فشار وارد می‌شود که شوراها جرأت نمی‌کنند وظایف خود را کنند.

وی تاکید کرد: انتخاب رئیس شورای عالی استان‌ها به عنوان دستیار رئیس جمهور در امور استان‌ها گام بسیار بزرگی است و درخواست داریم که رئیس جمهور محترم این درخواست را اجابت کند.