تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3728709
شناسه : 3728709
تاریخ :
واتیکان: فرمول صلح زلنسکی برای حل و فصل جنگ اوکراین کافی نیست اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه واتیکان می‌گوید که «فرمول صلح» رئیس جمهور اوکراین برای پایان دادن به جنگ اوکراین کافی نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، کاردینال پیترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان با اشاره به اینکه فرمول ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای پایان جنگ این کشور با روسیه کافی نیست، گفت که هنوز تا حل و فصل این جنگ راه زیادی مانده است.

پارولین برای نخستین بار از آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، اوایل هفته جاری به این کشور سفر و با مقامات ارشد کی‌یف از جمله زلنسکی دیدار کرد.

وی درباره این سفر گفت: به نظرم تا حل و فصل این جنگ هنوز فاصله زیادی داریم. پیشنهاد صلح زلنسکی موجود است که واتیکان به ویژه در حوزه مسائل بشردوستانه از آن حمایت می‌کند.

پارولین افزود: این پیشنهاد، تلاشی برای دسترسی به صلح است هرچند که به‌دلیل مشارکت ندادن روسیه، خلاءهایی در آن دیده می‌شود. این طرح می‌تواند کمک کند اما کافی نیست. امیدوارم فرمول‌های دیگری برای هموار کردن مسیر مذاکرات مطرح شود.

وزیر امور خارجه واتیکان همچنین گفته است که اظهارات پیشین زلنسکی درباره تمایش مبنی بر دعوت از مسکو برای حضور در اجلاس صلح بعدی، پیام مثبتی بوده است.

وی اضافه کرد: اما به طور کلی، نمی‌دانم که آیا می‌توان مسکو را برپایه این فرمول صلح (زلنسکی) متقاعد کرد! با این حال، مسکو باید به میز مذاکرات بیاید و نباید غایب باشد.

به گفته وی، تا اینجای کار دیپلماسی موفق به ارائه راه‌حل نشده است.

وی تاکید کرد که تلاش‌های دیپلماتیک نیازمند «توازنی خاص است و این یعنی عدم اتخاذ مواضع افراطی علیه یکدیگر.»