تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3728704
شناسه : 3728704
تاریخ :
این فناوری احتمالا فرایند شارژ پوشیدنی‌های شیائومی را به‌طرز عجیبی متحول می‌کند اقتصاد ایران: ظاهراً تکنولوژی جدید شیائومی، کاربر را از جدا کردن مداوم گجت‌های پوشیدنی به منظور شارژ کردن‌ آن‌ها بی‌نیاز می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بر اساس اطلاعات به دست آمده از پلتفرم Tianyancha که در حوزه‌ی مالکیت فکری فعالیت می‌کند، شیائومی به‌تازگی موفق‌به ثبت اختراعی جدید در زمینه‌ی استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ گجت‌های پوشیدنی شده است.

ظاهراً اختراع جدید شیائومی با بهره‌گیری از انرژی خورشیدی، در بسیاری از گجت‌های پوشیدنی‌ استفاده خواهد شد. همچنین امکان طراحی این فناوری مطابق با انواع نیازهای کاربران در محصولاتی نظیر انگشترها و دست‌بندهای هوشمند وجود خواهد داشت.

نو‌‌آوری جدید شیائومی، علاوه‌بر دیگر قطعات سخت‌افزاری، پنل‌های خورشیدی را نیز در ساخت گجت‌های پوشیدنی به‌کار خواهد برد. مطابق تصویر زیر، این اجزای کلیدی با هوشمندی در بدنه‌ی دستگاه جای‌گذاری شده‌اند تا سیستمی فشرده و کارآمد برای تبدیل و ذخیره‌ی انرژی خورشیدی را تشکیل دهند.

کانسپت شیائومی برای شارژ پوشیدنی‌ها از طریق نور خورشید
CNMO

همانطور که در تصویر مفهومی مشاهده می‌کنید، پنل خورشیدی و باتری به منظور استفاده از انرژی خورشیدی، به‌صورت الکتریکی به برد مدار کنترل متصل هستند. نکته‌ی قابل توجه این است که درون بدنه‌ی دستگاه، یک متمرکز کننده‌ی نور خاص تعبیه شده است. این متمرکز کننده شامل سطحی برای ورود نور و سطحی برای خروج نور است و سطح خروج نور مستقیماً رو به پنل خورشیدی قرار دارد.

به کمک این متمرکز کننده‌ی نور، نور خورشید به سمت پنل هدایت می‌شود و در نتیجه میزان نور ورودی به پنل به‌شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد. این امر موجب بهبود بهره‌وری از انرژی نور خورشیدی می‌شود.

مقالات مرتبط
  • ظرفیت باتری شیائومی ۱۵ پرو احتمالاً به‌مقدار قابل‌ توجهی افزایش می‌یابد
  • شیائومی: فیبرکربن مقاومت گوشی تاشدنی میکس فولد ۴ را تا ۳۰۰ درصد افزایش داده است
  • شیائومی بند ۹ رونمایی شد؛ بدنه فلزی یا سرامیکی با قیمت بسیار منطقی

با اینکه فناوری جدید شیائومی در مصرف انرژی صرفه‌جویی قابل توجهی ایجاد نخواهد کرد، اما می‌تواند نیاز به جدا کردن دستگاه برای شارژ را به‌طور کامل حذف کند؛ چرا که این گجت‌های پوشیدنی برای کارکرد خود به میزان زیادی انرژی نیاز ندارند.

بر اساس گزارش‌ها، هدف از ثبت اختراع شیائومی، حل مشکل طول عمر باتری در گجت‌های پوشیدنی کم‌مصرف است. این گجت‌ها عموماً اندازه‌ای بسیار کوچک دارند و نمی‌توان از باتری‌های بزرگ در آن‌ها استفاده کرد.