تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728679
شناسه : 3728679
تاریخ :
۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی می‌شود اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی در مدت یک سال مقاوم‌سازی خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا خواجه‌ای ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی و آموزشی «مدیریت چالش‌های سوانح طبیعی در کلانشهرها» اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی بار مثبتی در بالا بردن اطلاعات، ارزیابی واحدهای خسارت دیده و نحوه عملکرد همکاران در بازسازی‌های مختلف دارد تا نوع برخورد و نگاه را در سوانح گوناگون بهبود بخشیم و گامی مؤثر در مرمت و بازسازی واحدها برداریم.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد، عنوان کرد: با تلاش‌های انجام شده، در حال حاضر روستاهایی که زیر ۲۰ درصد مسکن مقاوم دارند به کمتر از ۱۸۰ روستا رسیده و ۵۸ درصد واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امسال برنامه اعطای تسهیلات به ۱۲ هزار واحد داریم، خاطرنشان کرد: سال قبل ۴ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی پرداخت شد.

وی از معرفی ۱۲ هزار فقره پرونده به بانک‌های عامل خبر داد و گفت: تا کنون بیش از ۶۰ درصد منجر به عقد قرارداد شده و با تحقق کامل این کار، ۱۲ درصد واحدهای مسکونی در مدت یک سال مقاوم‌سازی می‌شود.

۸۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان زنجان دارای سند هستند

خواجه‌ای با بیان اینکه ۹۵ درصد تسهیلات اعطایی مربوط به واحدهای مسکونی احداثی هستند و ۸۷ درصد آن به روستاها اختصاص دارد، یادآور شد: علاوه بر این ۸۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی دارای سند هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ درصد واحدهای فاقد سند به اوقاف مربوط است، تصریح کرد: با سنددار شدن واحدها توانستیم اختلافات حقوقی را به حداقل برسانیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان در مورد سایر اقدامات این نهاد در حوزه مسکن اظهار کرد: جهش قابل توجهی در مجموعه‌سازی اتفاق افتاده که از سوداگری جلوگیری می‌کند و در این راستا ۱۰۰۰ واحد در دست برنامه‌ریزی و اقدام داریم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش عمران روستایی در سال گذشته ۶۷۵ هزار متر مربع اجرای آسفالت داشتیم و امسال بنا داریم بالای ۹۰۰ هزار متر مربع آسفالت‌ریزی کنیم که اعتبار این بخش به ۷۲ میلیارد تومان رسیده است‌.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه برای بازنگری طرح‌های هادی ۸ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کردیم، عنوان کرد: علاوه بر بازنگری، اجرای طرح هادی هم در برنامه داریم و در حال انجام است.

وی در مورد فعالیت بنیاد مسکن در سایر بخش‌های عمرانی یادآور شد: پروژه ساماندهی زنجانرود ۲۵۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد که امسال ۲۹ میلیارد تومان هزینه می‌کنیم و بنیاد مسکن با این اقدامات به زیباسازی شهر زنجان نیز کمک می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه در حوزه مسکن شهری، هم مجموعه سازی راه افتاده هم مسکن شهری، ابراز کرد: بالای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد به مرحله اجرا رسیده و علاوه بر این در زنجان و ابهر که بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، در بخش نهضت ملی مسکن به راه و شهرسازی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در واگذاری زمین نهضت ملی قدم‌های خوبی برداشته شده و خبرهای خوبی در راه است. وی تعداد ماشین‌آلات سنگین بنیاد مسکن را ۵۳ دستگاه برشمرد و گفت: از ظرفیت ماشین‌آلات نیز در بخش‌های عمرانی مختلف استفاده می‌کنیم.