تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3728656
شناسه : 3728656
تاریخ :
لزوم اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری اقتصاد ایران: رییس شورای عالی استان‌ها خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: با عملیاتی شدن طرح مدیریت یکپارچه شهری، قدم بزرگی برای خدمت به مردم برداشته می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام دبیری رئیس شورای عالی استان‌ها در نشست جمعی از اعضای شوراهای اسلامی سراسر کشور با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب گفت: انتخاب شما دل مردم ایران را شاد کرد و امید را به جامعه به ویژه جوانان تزریق کرد. جامعه شورایی در اکثر نقاط کشور از جنابعالی حمایت کرده و آن‌ها هم که حمایت نکردند شما رو دوست دارند و مردم و نظام شورایی، امیدوارند با حضور شما در رأس قوه مجریه، در کشور تحول ایجاد شود.

وی ادامه داد: جامعه شورایی کشور با ۱۲۷ هزار عضو، ظرفیت بزرگی برای دولت است و واگذاری امور اجرایی دولت در شهرها به مدیریت شهری و شوراها، موجب رضایتمندی بیشتر مردم، کاهش هزینه‌ها، سبک‌سازی دولت و کاهش تورم خواهد شد و شورای عالی استان‌ها موظف است طرح لازم جهت واگذاری امور به مدیریت شهری را تهیه و به دولت یا مجلس شورای اسلامی ارائه دهد که در همین راستا این اقدام انجام شده است.

دبیری افزود: با عملیاتی شدن طرح مدیریت یکپارچه شهری، قدم بزرگی برای خدمت به مردم برداشته می‌شود و این موضوع در دنیا هم اینگونه است و تجربیات موفقی در این زمینه وجود دارد. دولت‌های قبل هم قول مساعد برای انجام این طرح داده بودند؛ اما عملی نشده و مقاومتی در بدنه دولت‌ها شکل می‌گیرد و امیدواریم در دولت چهاردهم این خواسته با نظر مثبت شما عملیاتی شود و اجرای آن در واقع به نفع همه است.

وی تأکید کرد: شما را به عنوان شخصیتی شورا باور و شورا یاور می‌شناسیم و از شما خواستاریم حضور رئیس شورای عالی استان‌ها به عنوان دستیار ویژه جنابعالی در امور استان‌ها در هیأت دولت را جامه عمل بپوشانید که این امر، خواسته جامعه شورایی است. سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است یک نسخه از برنامه بودجه سالانه و برنامه پنج ساله توسعه را در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهد. این موضوع برای آن است تا شورای عالی استان‌ها پیشنهادات اصلاحی خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهد؛ اما اکنون این تکلیف به درستی انجام نمی‌شود که امیدواریم در دولت چهاردهم به آن عمل شود.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم به طور عجولانه در روز آخر کار خود، دوره چهار ساله شوراها را برای دوره هفتم به سه سال کاهش داد تا همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۷ برگزار شود، اما خواسته ما این است که مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم، دوره فعلی را تا آن زمان تمدید کند تا دوره شوراها کاهش پیدا نکند. جامعه شورایی کشور با تمام قوا در کنار شماست. مردم به شجاعت، صداقت و پاک دستی شما رأی داده‌اند و طرح شما برای تشکیل دولت وفاق ملی و حضور کارشناسان و متخصصین از جناح‌های مختلف سیاسی باعث امیدواری فراوان شده و برای حضرتعالی در جایگاه خطیر ریاست جمهوری آرزوی موفقیت دارم.