تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3728633
شناسه : 3728633
تاریخ :
فاصله استان‌ها و مناطق در شاخص‌های توسعه‌یافتگی قابل توجه است اقتصاد ایران: نماینده نهبندان در مجلس گفت: بحث عدالت‌محوری و رفع تبعیض در حوزه اقتصاد و توزیع عادلانه امکانات و بودجه و فاصله معنادار استان‌ها و مناطق در شاخص‌های توسعه‌یافتگی قابل توجه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر مصطفی نخعی نماینده نهبندان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: از نگاه بنده اولین و مهمترین گام در جهت ارتقای بهره‌وری و تحقق شعارهای رئیس‌جمهور، پایبندی به نظام شایسته‌سالاری در انتخاب اعضای کابینه است. انتظار می‌رود آقای پزشکیان به دور از فشارها به‌گونه‌ای اعضای کابینه را انتخاب کند که شاهد یک همکاری و همدلی و هم‌افزایی در کشور برای خدمت به مردم باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر نهادینه‌کردن مرام رئیس‌جمهور در ساده‌زیستی و بی‌آلایشی و پرهیز از تشریفات غیرضرور از دیگر مواردی است که انتظار می‌رود به عنوان یک سبک مدیریتی و رفتاری در تمام سطوح دولت عملیاتی و اجرایی شود.

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کنار تمام مسئولیت‌هایی که رئیس‌جمهور بر عهده دارد چندین موضوع وجود دارد که انتظار می‌رود رئیس‌جمهور به صورت ویژه به آنها توجه کند؛ نکته اول بحث عدالت‌محوری و رفع تبعیض در حوزه اقتصاد و توزیع عادلانه امکانات و بودجه است. فاصله معنادار استان‌ها و مناطق در شاخص‌های توسعه‌یافتگی قابل توجه است. با این نظام بودجه‌ریزی مناطق برخوردار، روز به روز برخوردارتر شده و مناطق محروم روز به روز محروم‌تر می‌شود.

نخعی تاکید کرد: توسعه روابط و تعاملات بین‌المللی از دیگر مواردی بود که رئیس‌جمهور در مناظرات خود به آن تاکید داشت و انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به این موضوعات داشته باشد. از سوی دیگر برنامه‌ریزی برای رفع ناترازی‌های موجود در سطح کشور از جمله ناترازی در حوزه انرژی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه باشد. احکام خوبی در برنامه هفتم توسعه به تصویب رسیده و انتظار می‌رود دولت چهاردهم با هماهنگی در جهت اجرای این اهداف گام بردارد.