تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3728587
شناسه : 3728587
تاریخ :
باید با تمام توان قانون جوانی جمعیت اجرا شود اقتصاد ایران: نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه باید با تمام قوا قانون جوانی جمعیت اجرا شود، گفت: چند ماه است که بانک‌ها در ارائه تسهیلات تعلل می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر امیرحسین بانکی‌پور در نطق میان دستور در جریان جلسه علنی امروز مجلس گفت: با حضور شکوه‌مند مردم در انتخابات شاهد برگزاری یک انتخابات حداکثری بودیم. در مرحله اول ۴۰ درصد و در مرحله دوم ۵۰ درصد از مردم در انتخابات شرکت کردند، اما تجمیع شرکت‌کنندگان در دو مرحله ۵۵ درصد بود. یعنی ۵۵ درصد ملت ایران یا در مرحله اول یا در مرحله دوم انتخابات شرکت کردند و مطالبه رهبر انقلاب درخصوص مشارکت حداکثری مردم رقم خورد.

وی در ادامه اظهار کرد: از مواضع اخیر رئیس‌جمهور منتخب تشکر می‌کنم که به دور از فضاسازی‌های اطراف ایشان مواضع وحدت‌بخشی را با پایبندی به ارزش‌های انقلاب و دفاع از جبهه مقاومت مطرح کردند. رئیس‌جمهور دست صادقانه‌ای باز کرده و به دنبال ایجاد دولت اجماع است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: انتظار می‌رود رئیس‌جمهور با معیار شایسته‌سالاری اعضای کابینه را انتخاب کند. واقعیت این است که مشکلات کشور اینقدر زیاد است که فقط یک گروه و یک جناح نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند بلکه افراد قوی از گروه‌های مختلف سیاسی باید دست به دست هم داده و برای حل مشکلات تلاش کنند. نظام ما یک نظام ولایی است، اما دشمنان ما چندین سال است که به دنبال شکستن همبستگی و انسجام در درون جامعه می‌باشند. باید مراقب بود چه در مجلس و چه در ارتباط بین مجلس و دولت گامی برداشته نشود که به نفع دشمنان باشد. هرگونه سخن ناامیدکننده و رفتار تفرقه‌انگیز از سوی هر کسی که باشد قطعاً گام برداشتن در مسیر دشمنان و مخالف با نظام ولایی ما است.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از کارهای خوبی که در مجلس قبلی انجام شد تصویب قانون جوانی جمعیت بود که رهبر انقلاب این قانون را راهبردی و حیاتی دانستند. از ابتدای امسال جوانه‌های این قانون شکوفا شده است. در حالی که هفت سال بود نرخ باروری رو به کاهش بود امسال در ۱۵ استان نرخ باروری افزایش یافته است. با تسهیلاتی که برای ازدواج و فرزندآوری در این قانون پیش‌بینی شده است فاصله ازدواج تا تولید اولین فرزند از شش سال به سه سال کاهش یافته است.

بانکی‌پور افزود: باید با تمام قوا قانون جوانی جمعیت اجرا شود. چند ماه است که بانک‌ها در ارائه تسهیلات تعلل می‌کنند. انتظار می‌رود رئیس‌جمهور منتخب این موضوع را با جدیت دنبال کند. مساله احیای زاینده‌رود یک مساله ملی است و طرح‌های انتقال آبی که در دولت شهید رئیسی کلید خورد باید ادامه یابد. مساله آلودگی هوا در شهرهای بزرگ نیازمند تشکیل یک قرارگاه اختصاصی می‌باشد.