تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728574
شناسه : 3728574
تاریخ :
فرآیند لازم برای تحقق درآمدهای کردستان به صورت مدون تدوین شود اقتصاد ایران: سنندج_رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: فرآیند لازم برای تحقق درآمدهای کردستان به صورت مدون تدوین شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد تجهیز درآمد این استان با اشاره به لزوم تعریف فرآیندی مدون در راستای تحقق درآمد تکلیفی استان کردستان در قانون بودجه سال‌جاری اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی ستاد تجهیز درآمد استان کردستان برنامه ریزی لازم برای تحقق این درآمدها است که با توجه به اهمیت موضوع لازم است با جدیت پیگیری شود.

وی گزارشی از وضعیت وصول درآمدهای استان در پنج ماهه نخست سال ارائه داد و گفت: بر این اساس میزان تحقق درآمد مصوب استان ۸۷ درصد بود که در مقایسه با میانگین کشوری (۶۳ درصد) ۲۷ درصد بیشتر بوده است.

محمدی در این جلسه با تأکید بر اهمیت تحقق درآمدهای استان گفت: باید برنامه ریزی لازم برای تحقق درآمدها به صورت فرآیندی منسجم و هدفمند تعریف و اجرا شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کردستان در حوزه معادن نیز اظهار داشت: بستر لازم برای بهره‌مندی بیشتر استان از درآمدهای دولت از محل معادن از طریق افزایش سهم قانونی استان از این درآمدها باید ایجاد شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان یکی از وظایف اصلی ستاد تجهیز درآمد استان را برنامه‌ریزی برای وصول درآمدهای استان دانست و تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظفند با این ستاد همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد افزایش درآمدهای استان و به تبع آن، توسعه و آبادانی بیشتر کردستان باشیم.

گفتنی است؛ در این جلسه، سایر اعضای ستاد تجهیز درآمد استان نیز به ارائه گزارش و بیان نقطه نظرات خود پرداختند.