تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728563
شناسه : 3728563
تاریخ :
خانواده عامل بقای جامعه است اقتصاد ایران: مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: خانواده عامل بقای جامعه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری صبح چهارشنبه در مراسم اختتامیه دومین کنگره استانی «بانوان تأثیرگذار» که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سیره شهید رئیسی برای تمام مسؤولان الگوست و باید در میدان عمل درس بگیریم.

استاندار خراسان رضوی به اهداف و کارکردهای نظام اشاره کرد و گفت: نظام مقدس اسلامی و اهداف آن، زمینه‌ساز برای آماده‌کردن سیر تکاملی انسان‌هاست.

وی گفت: مسؤولان برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باید سیاست‌گذاری را مبتنی بر آرمان‌ها دنبال کنیم و ارتباط درستی بین عمل و نظر و اجرای آن در جامعه برقرار کنیم.

نظری افزود: جان شهید رئیسی و همراهانش در راه خدمت به مردم فدا شد و دیگر مسؤولان باید این مهم را سرلوحه اقدامات خود انجام دهند.

استاندار خراسان‌رضوی بیان کرد: حاکمیت باید به افراد جامعه برای تحقق آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی کمک کند. همان‌گونه که هر فردی، مکلف به امربه‌معروف و نهی از منکر است، حاکمیت نیز نسبت به همه مردم مسؤول است.

وی به اهداف شکل گیری نظام ایران اشاره کرد و افزود: هدف از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، تعالی‌بخشی به این نظام است و خانواده در این نظام نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و اگر بخواهیم هدف اساسی در نظام مقدس اسلامی تحقق پیدا کند، به خانواده تراز نیاز داریم.

نظری ابراز کرد: خانواده عامل بقای جامعه است و خانواده تعالی‌بخش می‌تواند جامعه تعالی‌بخش را تشکیل داده و آن را ارتقا بدهد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: همسر داری، خانه‌داری، فرزندآوری و فرزندداری مهم‌ترین کارکردهای خانواده هستند و مادران و خانواده در رأس مدیریت خانواده هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق خانواده تراز بانوان باید پرچم‌دار این نهضت باشند و با همت خودشان و مبتنی بر رسالت و آرمان نظام مقدس اسلامی، باید شکل بگیرد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حضور استاندار خراسان رضوی از خانم‌ها فاطمه محمدزاده منتخب عرصه گفتمان‌سازی و رسانه، ملیحه صفایی منتخب عرصه ورزش، صدیقه خدیوی منتخب عرصه سیاست‌گذاری و حکمرانی، مریم عرفانیان منتخب عرصه فرهنگ و هنر، مریم کوره‌پز منتخب عرصه فعالیت‌های اجتماعی، زهرا امینی منتخب عرصه تعلیم و تربیت، بی‌بی فاطمه رضوی منتخب عرصه علمی، پژوهشی و فناوری و فاطمه جمیلی منتخب عرصه اقتصاد و کارآفرینی؛ تجلیل و قدردانی به عمل آمد.