تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728560
شناسه : 3728560
تاریخ :
اصفهان آماده میزبانی از رویدادهای قرآنی در سطح بین‌المللی است اقتصاد ایران: اصفهان - عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان ظرفیت آن را دارد که از مسابقات و همایش‌های بزرگ بین‌المللی در حوزه قرآن میزبانی کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مجید نادرالاصلی در حاشیه چهل‌وهفتمین دوره مسابقات اوقاف شهرستان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز قرآن حبل‌المتینی است که همه ما با تمسک به آن و با هدایت اهل‌بیت باید مسیرهای روشن رو به جلو را طی کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات و رویدادهای قرآنی در اصفهان عنوان کرد: شهرستان اصفهان یکی از مهدهای فعال قرآنی است و از لحاظ تمسک به قرآن هم در حوزه علمی و دانشگاهی و هم در حوزه فرهنگی خوش درخشیده و شخصیت‌های ارزشمندی در سطوح ملی و بین‌المللی تقدیم جامعه کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: برگزاری جلسات تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان در گذر فرهنگی چهارباغ از نمودهای اهتمام به قرآن در شهر اصفهان است که در سطح کشور نیز مورد توجه قرار گرفت.

وی در ارتباط با اقدامات مدیریت شهری در حوزه قرآن بیان کرد: برگزاری چنین مسابقات و برنامه‌های قرآنی از انتظارات ما نیز هست و از اصولی که مدیریت شهری در فضای کاری خود همواره مورد تاکید قرار داده، توجه به مؤسسات قرآنی است و حمایت مادی و معنوی از آنها را در شکل‌های مختلف از جمله وظایف خود می‌داند.

نادرالاصلی با تاکید بر ظرفیت موجود در شهر اصفهان تصریح کرد: انتظار در حوزه قرآنی رقم خوردن اتفاقات بیشتر و بهتر است چراکه اصفهان ظرفیت آن را دارد که میزبان مسابقات و همایش‌های بزرگ بین‌المللی باشد.

وی با اشاره به وظیفه نهادهای مختلف در زمینه اعتلای قرآن کریم عنوان کرد: در زمینه قرآن، وظیفه ابلاغی نیست بلکه تمسک به قرآن یک وظیفه اعتقادی و عملی برای همه است و تمام نهادها در جای خود موظف به عمل به آن هستند؛ به نظر می‌رسد که مجموعه ظرفیت‌های تمام نهادها اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی در اعتلای قرآن رو به رشد بوده و نشأت گرفته از اعتقاد و ایمان قلبی به این موضوع است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: علی‌رغم تمام تلاش‌های انجام شده در راستای قرآن، سرمایه‌گذاری در عرصه شناساندن قرآن و عمل به مفاهیم و مضامین آن باید افزایش یابد و این وظیفه تمام نهادها و افراد است.

وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در آموزش قرآن در حوزه‌های تلاوت، حفظ و مفاهیم اقدامات ارزشمندی انجام داده است اما این تنها ابتدای کار است و انتظار می‌رود که بیش از این به قرآن کریم پرداخته شود.

نادرالاصلی نقش مراکز فرهنگی در زمینه امور قرانی را مهم دانست و گفت: انسجام بخشیدن و فعال‌تر کردن مجموعه‌های قرآنی در مراکز فرهنگی، مساجد و بقای متبرکه جای تقدیر دارد چراکه اگر این مراکز بخش اعظم کار خود را معطوف قرآن کنند، گذر ثابت‌قدم و مطمئنی تشکیل می‌دهند که می‌تواند چراغ راه مراجعه‌کنندگان به آن باشد.

وی ادامه داد: اگر نهادهای مسئول در حوزه قرآن به این ظرفیت فوق‌العاده در اصفهان توجه بیشتری داشته باشند، می‌توانند جریان هدایتی بچه‌های این مملکت را بر مبنای قرآن استوار سازند.