تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3728549
شناسه : 3728549
تاریخ :
شرایط مطلوب "دریاچه ارومیه" در تابستانی جهنمی ۱۴۰۳ اقتصاد ایران: رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با وجود اینکه در تابستان جاری، متوسط درجه حرارت بالاتر از تابستان گذشته است، اما دریاچه ارومیه وضعیت خوبی دارد و حتی در قسمت‌هایی از آن قایقرانی انجام می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، به دنبال بارش‌های نسبتاً خوب بهاری و اجرای پروژه‌های مرتبط با احیای دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم، تراز دریاچه نسبت به تابستان سال گذشته بهبود یافته و حجم آب دریاچه به 2.6 میلیارد مترمکعب رسیده است.

با این حال، چالش‌های مربوط به احیا ازجمله برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب سطحی و زیرزمینی، عدم اصلاح الگوی کشت و آبیاری در منطقه همچنان وجود دارد و با توجه به گرم‌تر شدن هوا در مردادماه بیم آن می‌رود که دریاچه ارومیه در تابستان بار دیگر خشک شود.

در رابطه با آخرین وضعیت دریاچه، دکتر علی سلاجقه؛ معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به خبرنگار تسنیم گفت: همین الان که با شما صحبت می‌کنم، تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه در تراز استاندارد بوده و هم از نظر منابع آبی و هم از نظر پوشش حیات وحش اعم از پرندگان و... شرایط بسیار مطلوبی دارد. درحال حاضر تمام تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه آبگیری شده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که بنده روز گذشته از دریاچه ارومیه و از شهروندان گرفتم با اینکه در تابستان و در روزهای گرم سال هستیم شرایط دریاچه خوب است و قایقرانی در دریاچه انجام می‌شود. این درحالی است که تابستان امسال نسبت به سال گذشته بسیار گرم‌تر و درجه حرارت بالاتر است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه خوشبختانه دریاچه ارومیه اکنون زنده است، بیان کرد: امسال در سازمان حفاظت محیط زیست در بحث تامین حقابه دریاچه از سدها و تصفیه‌خانه‌ها به طور جدی پیگیر شدیم و توانستیم یک حقابه پایدار برای دریاچه ارومیه تامین کنیم.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: امیدوارم این ریل‌گذاری در دولت‌های آینده نیز ادامه داشته باشد تا دیگر شاهد مطرح شدن کلیدواژه‌هایی از جمله محو شدن دریاچه ارومیه نباشیم و چنین چیزی حتی به ذهن مردم ما خطور نکند.

انتهای پیام/