تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3728485
شناسه : 3728485
تاریخ :
نتیجه اعتراض پزشکان به آزمون غیراستاندارد اقتصاد ایران: پس از اعتراضات گسترده پزشکان کلید نهایی پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی مورد تجدیدنظر قرار گرفت .

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به دلیل وجود ۳۰ سوال غلط در پنجاه و یکمبن آزمون دستیاری یش از دو هزار نفر از شرکت‌کنندگان این آزمون از وزارت بهداشت شکایت کردند.سازمان نظام پزشکی هم اینبار به مطالبات پزشکان که عمدتا جوان بودند واکنش نشان داد و خواستار شفاف سازی در این خصوص شد.

این پزشکان جوان معتقد بودند که آزمون غیراستاندارد بوده و تعداد سوالات اشتباه آن بیش از حد است.

پس از انتشار کلید سوالات که منجر به نامه‌نگاری و امضای کارزاری در این باره شد شکایت به دیوان عدالت اداری هم کشیده شد.در نهایت با تاکید مخبر بر روی نامه داوطلبین مطالبه گر آزمون دستیاری پزشکی و دستور به وزارت بهداشت برای پیگیری مساله مجددا کلید آزمون مورد ارزیابی قرار گرفت.

پس از رسیدگی به اعتراضات داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی دوره پنجاه و یکم و تشکیل کمیته ویژه در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، در نهایت ۴ سئوال حذف و ۲ سئوال دو گزینه ای شد و کلید نهایی صادر شد.

از زمان اعلام کارنامه داوطلبان نسبت به سوالات اعتراضاتی داشته اند که با دستور معاون آموزشی وزارت بهداشت مقرر شد که سوالات مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

پیش از این مهلت انتخاب رشته از چهارشنبه ۲۷ تیرماه تا دوشنبه اول مردادماه اعلام شده بود اما با صدور کارنامه جدید، انتخاب رشته محل و ویرایش آن از سه شنبه ۲ مردادماه تا ساعت ۱۲ روز شنبه ۶ مردادماه بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی فعال خواهد شد.