تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3728483
شناسه : 3728483
تاریخ :
توافق رگولاتورهای آمریکایی و اروپایی برای قانونمندسازی هوش مصنوعی اقتصاد ایران: رگولاتورهای آمریکا و اروپا اصول اشتراکی را مطرح کردند که در آینده برای حفاظت از رقابت و مصرف کنندگان در حوزه هوش مصنوعی به کار خواهند گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، وزرات دادگستری آمریکا، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، کمیسیون اتحادیه اروپا و سازمان رقابت و بازارهای انگلیس در بیانیه ای اعلام کردند: ما با توجه به قوانین مان، برای تضمین رقابت موثر و رفتار عادلانه و صادقانه مصرف کنندگان و کسب وکارها فعالیت می کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه مشترک آمده است: نقاط عطف فناوری می‌توانند ابزارهای جدیدی برای رقابت، تسریع فرصت‌ها، نوآوری و رشد ایجاد کنند. درهمین راستا، ما باید تلاش کنیم تا مردم از مزایای کامل این لحظات بهره ببرند.

رگولاتورها همچنین اشاره کردند رفتار عادلانه (مانند تضمین آنکه شرکت های بزرگ بخش از تاکتیک های انحصاری دوری کنند) و همکاری با یکدیگر و حق انتخاب ۳ اصل حفاظت از رقابت در حوزه هوش مصنوعی است. آنها این عوامل را براساس تجربیات فعالیت در بازارهای مرتبط تعیین کردند.

این آژانس ها همچنین خطرات احتمالی برای رقابت مانند معاملات بین شرکت های بزرگ بازار را نیز مطرح کردند. به گفته آنها هرچند چنین قراردادهایی در این بخش گسترده است، اما ممکن است در برخی موارد روی رقابت تاثیر نگذارد. در برخی موارد دیگر ممکن است از چنین همکاری ها و سرمایه گذاری هایی برای از بین بردن تهدیدهای رقابتی و گرداندن بازار به سود خود و به ضرر مردم استفاده شود.

ریسک های دیگر رقابت که در بیانیه ذکر شده شامل تثبیت یا گسترش قدرت بازار در بازارهای مرتبط با هوش مصنوعی و همچنین تجمیع کنترل داده های ورودی کلیدی ذکر شده است. این رگولاتورها، تعداد اندکی از شرکت ها را کنترل کننده داده های ورودی می دانند که به دلیل کنترل و ذخایر تراشه های مخصوص قدرت رایانش، دسترسی به داده ها در مقیاس کلان وتخصص در زمینه فنی تاثیر قابل توجهی بر فضای هوش مصنوعی دارند.

علاوه بر آنچه گفته شد سازمان ها اعلام کردند تهدیدهای دیگری که هوش مصنوعی برای مصرف کنندگان دارد را نیز بررسی می کنند.