تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728433
شناسه : 3728433
تاریخ :
جشنواره ملی اعطای «نشان نیکوکاری» برگزار می‌شود اقتصاد ایران: اردبیل-رئیس اداره ساماندهی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه اوقاف و امور خیریه کشور گفت:برای اولین بار در کشور با هدف شناسایی مؤسسات و تشکل‌های خیریه جشنواره اعطای «نشان نیکوکاری» برگزارمی شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محسن سعادتی در سفر دو روزه به اردبیل و در جریان بازدید از مؤسسات و تشکل‌های خیریه در اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اولین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری ویژه تشکل‌های خیریه و با هدف تجلیل و قدردانی از تشکل‌های برتر فعال در سه محور برگزار می‌شود.

وی محورهای برگزاری این جشنواره را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اولین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری در محورهای خدماتی – حمایتی، عمران و آبادانی و توسعه زیست بوم احسان و نیکوکاری برگزار می‌شود.

رئیس اداره ساماندهی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: توانمندسازی محرومین، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، توان یابان و بیماران در بخش خدماتی و حمایتی، ساخت مدرسه، مسکن، راه و جاده، مراکز درمانی و آبرسانی در محور عمران و آبادانی و آموزش، پژوهش و توانمندسازی تشکل‌های خیریه در بخش توسعه زیست بوم احسان و نیکوکاری مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

سعادتی همچنین شاخص‌های ارزیابی این جشنواره را نیز یادآور شد و تصریح کرد: اثربخشی خدمات اجتماعی، تخصص در ارائه خدمات اجتماعی، سازماندهی داوطلبان، مدیریت منابع انسانی، انضباط مالی، همکاری و ارتباطات برون سازمانی، توان ایجاد حرکت جمعی، جذب و تأمین منابع مالی، اعتبار و سرمایه اجتماعی، ساختار و شیوه مدیریت تشکل و شفافیت و پاسخگویی از جمله این شاخص هاست.

وی ادامه داد: خرداد ماه آغاز فراخوان ثبت نام نامزدهای نشان نیکوکاری و مرداد ماه نیز پایان آن در نظر گرفته شده است تا با ارزیابی اولیه نامزدها براساس شاخص‌ها با نهایی سازی لیست اولیه در سطوح شهرستانی، استانی و ملی در آبان شاهد برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری در راستای انتخاب نامزدهای نهایی نشان نیکوکاری و در نهایت برگزاری جشنواره باشیم.

رئیس اداره ساماندهی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه در این جشنواره تشکل‌های خیریه دارای مجوز فعالیت از مراجع می‌توانند شرکت کنند، اظهار کرد: تشکل‌هایی که از وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، سازمان بهزیستی، وزارت ورزش و جوانان و فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دارای مجوز هستند، قادر به شرکت در اولین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری هستند.