تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3728402
شناسه : 3728402
تاریخ :
بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از دستاوردهای جدید وزارت دفاع اقتصاد ایران: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع بازدید کردند .

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم،  روز سه شنبه (2مرداد ماه) اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سازمان صنایع دفاع این وزارت خانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاوردهای فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه رزم زمینی قرار گرفتند.

ابراهیم عزیزی  رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید ضمن تشکر از مجاهدت های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع گفت: وزارت دفاع شعار "ما می توانیم " را به شعار "ما توانستیم" تبدیل کرده است و امروز کارکنان این وزارت خانه با ایمان، تقوا ، اراده و از خودگذشتگی وزارت دفاع را به نماد اقتدار، قدرتمندی و قابلیت بازدارندگی تبدیل کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دستاوردهای وزارت دفاع فقط در حوزه صنایع نظامی نیست بلکه این وزارت خانه در زمینه نیازهای حیاتی کشور مانند تولید خودرو های برقی نیز ورود کرده است، افزود:مسیری که وزارت دفاع طی کرده است، زمینه امید، اعتماد، رشد و بالندگی و سازندگی کشور را در همه ابعاد فراهم کرده است و مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون امنیت ملی وظیفه دارد تمام موانع مسیر را برای رشد و ارتقا بیشتر با تصویب قوانین مورد نیاز و با تامین منابع در تلفیق و با حمایت در قوانینی که نیاز است برطرف سازد.

سردار طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع در جریان این بازدید با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت های بسیار موثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیروهای مسلح و وزارت دفاع گفت: یکی از مهم ترین احکامی که در ماده 102 قانون برنامه هفتم توسعه باید از امسال در کشور اجرا شود، تبادل فناوری ها و همکاری ها بین شرکت های خصوصی، شرکت های دانش بنیان، بنگاه ها و بخش های دفاعی است که در این راستا مرکز مشارکت ملی، دفاعی ایجاد شده است.

سردار طلایی نیک  با بیان اینکه یکی  از مولفه های قدرت ملی قابلیت امکان برخورداری از صادرات محصولات دفاعی است، تصریح کرد: صادرات محصولات دفاعی علاوه بر ارزآوری و کمک به اقتصاد کشور وابستگی به بودجه های دولتی را نیز کاهش می دهد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع ادامه داد: در  وزارت دفاع در کنار کارکنان متعهد و متخصص 8000 محقق و طراح نیز حضور دارند که از نخبگان کشور هستند که می تواند کمکی بسیار خوبی به سرریز فناوری های نظامی به بخش های غیرنظامی باشد.

انتهای پیام/