تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3728398
شناسه : 3728398
تاریخ :
ماسک کمک ماهانه ۴۵ میلیون‌ دلاری به کمپین ترامپ را تکذیب کرد اقتصاد ایران: ایلان ماسک در مصاحبه‌ای اظهار کرد که به کمپین دونالد ترامپ ماهانه ۴۵ میلیون دلار کمک نکرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ایلان ماسک در مصاحبه با یک نویسنده کانادایی اظهار کرد که هرگز نگفته که ماهانه 45 میلیون دلار به کمپین دونالد ترامپ کمک می کند.

وی افزود: میزان کمک‌های من به کمپین ترامپ بسیار کمتر از این رقم است.

ماسک بارها متعهد به کمک‌های مالی زیاد به کمیته اقدامات سیاسی آمریکا شده است اما این وعده درست در روزی مطرح شد که ترامپ، جی دی ونس را به عنوان معاون خود در رقابت‌های انتخاباتی معرفی کرد.

وی در این مصاحبه خاطرنشان کرد آنچه که در این گزارش در رسانه‌ها آمده است به سادگی درست نیست.

این میلیاردر آمریکا سپس در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: او همچنان از کمیته اقدامات سیاسی آمریکا حمایت می کند. او رقم کمک ماهانه 45 میلیون دلاری و یا اینکه چه سهمی از این رقم را برای حمایت از ترامپ اختصاص می دهد، رد یا تایید نمی کند.

وی خاطرنشان کرد من کمک های مالی را به کمیته اقدامات سیاسی آمریکا کرده ام اما رقم این کمک ها بسیار کمتر از این رقم بوده است و ارزش های کلیدی کمیته اقدامات سیاسی آمریکا، حمایت از شایسته سالاری و آزادی فردی است. اغلب جمهوری خواهان و نه تمام آنها در سمت شایستگی و آزادی ایستاده‌اند.  

ترامپ روز شنبه در سخنرانی کمپین انتخاباتی خود گفته بود که ایلان ماسک ماهانه 45 میلیون دلار به کمپین انتخاباتی او کمک کرده است.    

ماسک هفته گذشته بلافاصله پس از ترور نافرجام دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در باتلر پنسیلوانیا، حمایت خود را از رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات پیش رو اعلام کرد.

ماسک با انتشار پستی در کنار ویدئویی از لحظه مشت گره کرده ترامپ پس از تیراندازی، نوشت: من به طور کامل از رئیس جمهور ترامپ حمایت می کنم و آرزوی بهبودی سریع او را دارم.  

به نظر می رسد ماسک و ترامپ در ماه های اخیر روابط بسیار نزدیکی داشتند به طوری که نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی در اواخر ماه مه نوشت که این میلیاردر آمریکایی با دونالد ترامپ درباره نقش احتمالی مشاور برای ماسک در دوران دوم ریاست جمهوری ترامپ در صورت راه یابی دوباره او به کاخ سفید، گفتگو و رایزنی کرده است.

چند روز پیش نشریه بلومبرگ گزارش داد ایلان ماسک میلیاردر سرشناس آمریکایی و مالک شبکه اجتماعی ایکس و تسلا، به گروهی که برای انتخاب ترامپ فعالیت می کنند، کمک قابل توجهی کرده است.

منابع آگاه خبر دادند ماسک کمک قابل توجهی به این گروه کرده ولی مقدار دقیق این کمک ها مشخص نشده است.

اختصاص این کمک ها چند ماه پس از آن صورت گرفت که این شرکت غول فناوری گفته بود هیچ گونه کمک مالی را به هیچ کدام از کمپین های ترامپ یا بایدن نخواهد کرد.

در همان زمان نیویورک تایمز گزارش داد ماسک با ترامپ و دیگر جمهوری خواهان اهداکننده کمک های مالی در فلوریدا دیدار کرد در حالی که کمپین رئیس جمهور در تلاش برای جمع آوری کمک های مالی است. ترامپ بعدا تایید کرد که این نشست اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/