تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728392
شناسه : 3728392
تاریخ :
پژوهشگاه رویان خط شکن درمان ناباروری است اقتصاد ایران: اردبیل- رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی گفت: پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در زمینه فعالیت‌های پزشکی و حوزه درمان و ناباروری در کشور خط شکن است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ابراهیمی صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و دانش بنیان استان اردبیل اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در بیش از چهار دهه در حوزه اکوسیستم فعالیت‌های مناسبی را داشته و امروز آماده حمایت و حضور فعال‌تر در زیست بوم و فناوری استان اردبیل است.

وی فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه اکوسیستمی به ویژه در زمینه‌های پزشکی، مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی در حوزه‌های آموزشی، پژوهش و فناوری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در زمینه فعالیت‌های پزشکی و حوزه درمان و ناباروری در کشور خط شکن است به طوری که این پژوهشگاه در زمینه شبیه سازی دام و انسان و سلول‌های بنیادی جزو مؤسسات بین‌المللی معتبر و معروف است.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی پژوهشکده درمان سرطان، دکل‌های نفتی، مته‌های حفاری و … را از جمله خدمات جهاددانشگاهی دانست و گفت: در زمینه آموزش علیرغم مؤسسات آموزشی خصوصی پر زرق و برق جهاد دانشگاهی برند معتبر و مورد وثوق مردم در کشور است و عموم مردم از خدمات آن استفاده می‌کنند و همچنین مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اخیراً استخدام وزارت آموزش و پرورش را با حجم عظیمی از داوطلب در سلامت کامل برگزار کرد.

ابراهیمی ادامه داد: جهاد دانشگاهی دارای ۱۷۰ گروه پژوهشی در حوزه فناوری، ۳ پارک فناور در استان‌های البرز، کرمانشاه و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در تهران است و۷۰ مرکز رشد و نوآوری در جهاد دانشگاهی فعال است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره فعالیت چند مرکز خدمات تخصصی در واحد اردبیل تصریح کرد: اصلی ترین مرکز خدمات تخصصی در زمینه درمان ناباروری و بانک خون بند ناف نوزاد در استان اردبیل به مردم ارائه خدمات می‌کند.

حسام رسولی مرکز خدمات بیوتکنولوژی صنعتی و مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری را از مراکز تخصص فعال دیگر معرفی کرد و افزود: در هر کدام از این مراکز برنامه‌های تحولی طراحی شده است و تلاش داریم تا بتوانیم تأثیرگذاری مناسبی در استان داشته باشیم.