تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3728381
شناسه : 3728381
تاریخ :
مسابقه آشپزی توسط افراد تاثیر گذار دارای معلولیت برگزار می‌شود اقتصاد ایران: مسابقه آشپزی و جشنواره منطقه‌ای طعم امید ۲ با موضوع طبخ غذاهای سنتی توسط افراد تاثیرگذار دارای معلولیت در ۴ استان گیلان، مازندران، گلستان و تهران برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای برقراری پیوند میان گردشگری دسترس‌پذیر با گردشگری خوراک و کمک به دستیابی به لذت طعم گردشگری با استفاده از مهارت آشپزی افراد دارای معلولیت و همچنین به منظور حمایت از گروه‌های مختلف افراد دارای معلولیت و انجمن‌های فعال در این حوزه، مسابقه و جشنواره منطقه‌ای طعم امید ۲ با حمایت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اجرا می‌شود.

شرکت‌کنندگان این مسابقه افراد دارای معلولیت حائز شرایط از گروه‌های معلولیتی جسمی حرکتی، نابینایان و افراد با سندرم داوون هستند که در طبخ غذاهای سنتی مبتنی بر فرهنگ خوراک استان‌های منطقه شمال کشور شامل گیلان، مازندران و گلستان و نیز استان تهران به رقابت می‌پردازند. در انتخاب استان‌ها، در واقع فرهنگ خوراک و نوع غذای سنتی و بومی این استان‌ها و همچنین توانمندی افراد دارای معلولیت در طبخ این نوع غذاها مدنظر است، یعنی افراد دارای معلولیت شرکت‌کننده در مسابقه باید نسبت به طبخ غذاهای سنتی این استان‌ها بر اساس فهرست تهیه شده، در مسابقه شرکت کنند.

با توجه به اینکه مسابقه طعم امید ۱ به صورت پایلوت و متمرکز برگزار شده است، لذا مسابقه طعم امید ۲ به صورت منطقه‌ای برای منطقه شمال کشور و تهران توسط انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس با مشارکت ادارات‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بخش خصوصی ۴ استان مذکور اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است برای مسابقه طعم امید ۲ شعار طعم گردشگری با افراد تأثیرگذار دارای معلولیت درنظر گرفته شده است. این مسابقه که به صورت جشنواره و با هدف ارتقای دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت در صنعت گردشگری خوراک، احیا و ترویج غذاهای سنتی و فرهنگ خوراک بومی مناطق کشور، کمک به تقویت مهارت و اشتغال‌زایی افراد دارای معلولیت و تقویت خودباوری و ایجاد نشاط میان افراد دارای معلولیت طراحی شده است، در قالب سه مرحله اصلی: ثبت‌نام و ارزیابی اولیه فهرست و شرایط متقاضیان، اجرای مسابقه مقدماتی در استان‌های مذکور و برگزاری مسابقه نهایی در شهر تهران با حضور نفرات برتر استانی، برگزار خواهد شد.

مراحل ارزیابی اولیه استانی بر اساس فهرست غذاهای انتخابی متقاضیان، در محل این ۴ استان انجام می‌شود و نفرات اول برگزیده از هر یک از گروه‌های معلولیتی فوق در استان، به مسابقه نهایی راه پیدا می‌کنند. مجموعاً ۱۲ نفر برگزیده از چهار استان برای شرکت در مسابقه نهایی در تهران مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند و به ۳ نفر برتر از گروه‌های معلولیتی جوایز نفیس نقدی اهدا خواهد شد.

متقاضیان شرکت در مسابقه می‌توانند، به منظور اطلاع از شرایط شرکت‌کنندگان، فهرست غذاهای مورد ارزیابی، مهلت و شرایط ثبت‌نام و تاریخ برگزاری مسابقه از طریق QR کد مندرج در پوستر یا لینک https://survey.porsline.ir/s/ZOtNhadl اقدام کنند.