تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3728375
شناسه : 3728375
تاریخ :
جنرال‌موتورز بار دیگر فراتر از انتظار ظاهر شد؛ رشد ۷درصدی درآمد و فروش ۶۹۶هزار خودرو در سه‌ماه اقتصاد ایران: عملکرد جنرال موتورز در سه‌ماه‌ی دوم ۲۰۲۴ بهتر از انتظار بوده و نسبت‌به سال گذشته، جهش ۷٫۲ درصدی در سودسازی خود داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

جنرال موتورز (GM) نتایج درخشانی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به‌ثبت رساند و پیش‌بینی خود برای کل سال را برای دومین‌بار در سال جاری افزایش داد؛ ظاهراً مشتریان همچنان به خرید خودروهای بنزینی، کامیون‌ها و حتی خودروهای برقی این خودروساز ادامه می‌دهند.

جنرال موتورز برای سه ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴، درآمدی معادل ۴۷٫۹۷ میلیارد دلار را در مقایسه با ۴۵٫۵۱ میلیارد دلار برآورد شده گزارش کرد که نشان‌دهنده‌ی جهشی ۷٫۲ درصدی نسبت‌به سال گذشته (۴۴.۷۵ میلیارد دلار) است.

همچنین جنرال موتورز سود سهام تعدیل‌شده (EPS) ۳٫۰۶ دلار را در مقایسه با برآوردهای ۲٫۷۰ دلاری گزارش کرد. این شرکت همچنین EBIT تعدیل‌شده (درآمد قبل از بهره و مالیات) ۴٫۴۳۸ میلیارد دلاری را گزارش کرد که به‌راحتی از برآوردهای ۳٫۸۸ میلیارد دلاری فراتر رفت.

پس‌از انتشار نتایج، سهام جنرال موتورز در معاملات پیش‌از بازار ۳٫۵ درصد افزایش یافت. این دومین باری بود که جنرال موتورز در سال جاری چشم‌انداز سود کل سال خود را افزایش داد. جنرال موتورز بخش زیادی از این موفقیت را به محبوبیت خودروهایش نسبت می‌دهد.

مری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز گفت: «ارائه‌ی نتایج قوی در سه ماهه دوم و نیمه اول سال ۲۰۲۴ زمینه‌ای را برای ما فراهم کرده است تا پیش‌بینی خود را برای درآمد کل سال، جریان نقدی آزاد و سود سهام به‌ازای هر سهم افزایش دهیم.»

جنرال موتورز درمورد برنامه‌ی تولید خودرو برقی خود تجدید نظر کرد و اعلام کرد همچنان انتظار دارد تا ۲۰۰٬۰۰۰ تا ۲۵۰٬۰۰۰ خودرو برقی در سال جاری تولید کند که کمی پایین‌تر از برنامه‌ی اولیه‌ی تولید ۴۰۰٬۰۰۰ خودروی برقی تا سال ۲۰۲۴ است.

فروش جنرال موتورز در سه ماهه‌ی دوم در زمان مناسب باعث تقویت سود خالص شرکت شده است و فروش خودروهای برقی نیز رونق خوبی دارد.

جنرال موتورز در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴، ۶۹۶٬۰۸۶ دستگاه خودرو در ایالات متحده تحویل داد که نسبت‌به سال گذشته ۰٫۶ درصد افزایش یافته است و بهترین عملکرد این شرکت از سه‌ی ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ به‌شمار می‌رود.

مقالات مرتبط
  • فعالیت تاکسی‌های خودران «کروز» با حضور راننده از سر گرفته می‌شود
  • دردسر برای جنرال موتورز؛ مشکلی نرم‌افزاری باعث توقف فروش خودرو Chevy Blazer شد

همچنین جنرال موتورز اعلام کرد که در بخش پیکاپ‌های سایز بزرگ پیشرو بوده و فروش خودروهای برقی نیز به رکورد جدیدی دست یافته است. به گفته‌ی جنرال موتورز، فروش شورولت سیلورادو و GMC سیرا در نیمه اول سال ۲۰۲۴ نسبت‌به سال گذشته تقریباً ۵ درصد افزایش یافته است و پیکاپ‌های کلرادو و کانیون سایز متوسط نیز بهترین عملکرد نیمه اول را از سال ۲۰۱۹ داشته‌اند.

جنرال موتورز اعلام کرد که در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ حدود ۲۱٬۹۳۰ خودرو برقی تحویل داده است که نسبت‌به سه ماهه‌ی قبل ۳۴ درصد و نسبت‌به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است. با وجود عقب‌نشینی از برنامه‌های اولیه‌ی تولید خودرو برقی، جنرال موتورز همچنان اعلام کرد تا پایان سال ۱۰ مدل خودرو برقی را در بازار عرضه خواهد کرد.