تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3728374
شناسه : 3728374
تاریخ :
هند با کاهش مالیات گوشی‌های تولید داخل و وارداتی، قیمت‌ها را کاهش می‌دهد؛ خبر خوش برای اپل اقتصاد ایران: هند کاهش تعرفه‌ی واردات گوشی هوشمند را برای تقویت تولید داخلی و جذب برندهای جهانی کلید زد؛ اقدامی که می‌تواند قیمت گوشی را نیز در این کشور کاهش دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

دولت هند در بودجه‌ی سالانه‌ی خود که روز سه‌شنبه در پارلمان ارائه شد، از کاهش تعرفه‌ی واردات گوشی‌های هوشمند، بُردهای مدار چاپی (PCBA) و شارژرهای موبایل از ۲۰ به ۱۵ درصد خبر داد. این پیشنهاد که قبلاً ازطرف وزارت فناوری اطلاعات هند مطرح شده بود، به‌نفع اپل است؛ زیرا باوجود افزایش تولید داخلی، گوشی‌های هوشمند رده‌بالای خود را به این کشور وارد می‌کند.

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند اعلام کرد کاهش مالیات بر واردات گوشی‌های هوشمند، بردهای مدار چاپی و شارژرها به‌نفع مصرف‌کنندگان است.

به‌گفته‌ی نیل شاه، یکی از بنیانگذاران مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت، تقریباً ۱۰ تا ۱۲ درصد از گوشی‌های آیفون اپل هر سال وارد هند می‌شوند و کاهش ۵ درصدی مالیات واردات این محصولات، سالانه ۳۵ تا ۵۰ میلیون دلار به‌نفع اپل خواهد بود.

به‌گزارش رویترز، اگرچه اپل تولید محلی خود در هند را ازطریق مونتاژکنندگان قراردادی ازجمله فاکسکان و تاتا افزایش داده است، اما همچنان برخی از مدل‌های گوشی آیفون ازجمله نسخه‌های پرو و پرو مکس را به این کشور وارد می‌کند. نیل شاه می‌گوید اپل مستقیماً از کاهش تعرفه‌ی واردات گوشی به هند سود خواهد برد. علاوه‌بر این بردهای مدار چاپی برخی گوشی‌های این شرکت، وارداتی هستند.

گفته می‌شود شرکت‌هایی مانند سامسونگ نیز از کاهش مالیات بر واردات گوشی‌های هوشمند به هند، بهره‌مند خواهند شد، اما نفع آن‌ها نسبت‌به اپل کمتر خواهد بود، زیرا اکثر گوشی‌های هوشمندی که شرکت کره‌ای در هند عرضه می‌کند در خاک همین کشور تولید می‌شوند.

وزارت فناوری اطلاعات هند در ژانویه (دی و بهمن ۱۴۰۲) به‌صورت خصوصی خواستار کاهش مالیات بر واردات گوشی‌های هوشمند شده بود. آن‌ها استدلال کردند که هند در رقابت برای تبدیل‌شدن به مرکز صادرات گوشی‌های هوشمند در برابر چین و ویتنام، در خطر عقب‌افتادن قرار دارد و باید شرکت‌های جهانی را با تعرفه‌های پایین‌تر جذب کند.

مقالات مرتبط:
  • بلومبرگ: فروش محصولات اپل در هند با رشد ۳۳ درصدی، به تقریباً ۸ میلیارد دلار رسید
  • گوگل به‌زودی برخی از مدل‌های پیکسل را در هند تولید می‌کند

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در سال‌های اخیر کشورش را به‌عنوان مرکز تولید گوشی‌های هوشمند معرفی کرده است. همچنین طرح تولید داخلی ۲۴ میلیارد دلاری هند باعث شد شرکت‌هایی مانند اپل، شیائومی، سامسونگ و ویوو فعالیت‌های محلی خود را در این کشور گسترش دهند.

طبق اعلام تحلیلگران، کاهش مالیات واردات گوشی‌های هوشمند به هند می‌تواند منجر به کاهش قیمت گوشی و افزایش فروش این محصولات و به‌خصوص دستگاه‌های زیر ۳۰۰ دلار شود.