تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3728311
شناسه : 3728311
تاریخ :
ولایتی:جنایات رژیم اسرائیل مردم یمن را با شکست مواجه نمی‌کند اقتصاد ایران: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در گفتگوی تلفنی با سخنگو و رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی ‎یمن تاکید کرد: جنایات رژیم صهیونیستی مردم یمن را با شکست مواجه نمی‌کند ولی ماهیت جنایتکار رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با محمد عبدالسلام، سخنگو و رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی ‎یمن، در گفتگوی تلفنی در خصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

ولایتی در این تماس تلفنی ضمن تمجید از دستاوردهای یمنی‌ها در مبارزه با صهیونیست‌ها گفت: در وهله اول تشکر و همبستگی خودمان را با ملت یمن ابراز می‌دارم و از اقدامات بزرگی که در یاری رسانی به مردم مظلوم فلسطین و غزه انجام دادید تشکر می‌کنیم و اقدامات شما موجب شد که در کل جهان اسلام و همه ملت‌های مظلوم جهان همدلی و همبستگی با مردم یمن به وجود بیاید که در جهت منافع امت اسلامی و مردم فلسطین و یمن است.

وی افزود: اقدامات شما باعث گردید که جایگاه گذشته یمن که ریشه عمیقی در تاریخ اسلام دارد، یک بار دیگر احیا شود و مجاهدان و ملت بزرگ یمن نشان دادند که به ارزش‌های امت اسلامی و جهان اسلام وفا دارند و در حمایت از فلسطین از توانمندی‌های بالایی برخوردار هستند و تمام این ظرفیت‌های خود را با ایثار تمام در خدمت امت اسلامی به ویژه فلسطین گذاشته است. 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: ما حملات وحشیانه رژیم صهیونسیتی به اهداف غیر نظامی در یمن و تهدید جان غیر نظامیان و مردم عزیز یمن را به شدت محکوم می‌کنیم. 

ولایتی خاطر نشان کرد: این اقدامات وحشیانه غیرانسانی رژیم صهیونیستی جز با همکاری و حمایت‌های آمریکا عملی نمی‌شد و آمریکایی‌ها نیز در این جنایت شریک هستند و بدون تردید یمن امروز یکی از ارکان اصلی مقاومت اسلامی است و این همت والای شما برای جهان اسلام انشالله الگو خواهد بود. هر چند متاسفانه بعضی از حکومت‌های مسلمان در منطقه هیچ گامی در جهت مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی برنداشتند ولی به برکت انقلاب اسلامی و به دعوت حضرت امام خمینی (ره) و حمایت‌های مقام معظم رهبری امروز شاهد گسترش سریع و ایستادگی قدرتمندانه مسلمانان منطقه در مقابله با رژیم صهیونیستی در چهارچوب محور مقاومت هستیم.

ولایتی در ادامه تاکید کرد: جنایات رژیم صهیونیستی مردم یمن را با شکست مواجه نمی‌کند ولی ماهیت جنایتکار رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد. 

محمد عبدالسلام نیز ضمن ابراز خرسندی از این تماس تلفنی و تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در ایفای نقش موثر در محور مقاومت گفت: ما می‌دانیم که شما چقدر به مسائل جهان اسلام اهتمام دارید و خیلی از شما بابت ابراز همبستگی که از طرف ملت و دولت ایران به ملت یمن داشتید تشکر می‌کنیم و ایران در حال حاضر تنها نماینده کشورهای اسلامی است که مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریکا برخاسته است.

 سخنگو و رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی ‎یمن تصریح کرد: یمن حتما باعث افتخار کشورهای اسلامی و ملت‌های مظلوم منطقه خواهد بود به خصوص آنکه می‌بینید چگونه در حمایت از فلسطین به پا خواسته است.

وی تاکید کرد: یمن در حمایت از فلسطین موضع مطلوبی داشته ولی کشورهای غربی و آمریکا با حمایت از اسرائیل در صدد خاموش کردن آتش جهاد هستند اما با توجه به مرکزیت فلسطین همچنان به حمایت خود از فلسطین ادامه خواهیم داد. نهضت اسلامی کنونی و نهضتی که کاملا بیدار است را ما از برکات انقلاب اسلامی ایران می‌دانیم که نور و قدرت الهام بخش را از رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری می‌گیرد.

محمد عبدالسلام گفت: ما از شما درخواست داریم که سلام گرم سید یمن و همه مبارزان یمنی را خدمت مقام معظم رهبری و همه مسئولین و ملت ایران برسانید و مطمئن باشید ما همچنان به مبارزه ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/