تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728273
شناسه : 3728273
تاریخ :
دولت پزشکیان می تواند فرصتی تاریخی برای ایران باشد اقتصاد ایران: تبریز-نماینده کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت پزشکیان می تواند فرصتی تاریخی برای ایران باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام رضوانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران مسعود پزشکیان را یک فرصت تاریخی برای مردم ایران و به ویژه مردم غیور آذربایجان دانست و بر حمایت همه جانبه نماینده گان استان آذربایجان شرقی از دولت و کابینه آینده وی تاکید کرد.

وی ضمن اعلام این مطلب افزود: رئیس جمهور منتخب تمام سعی و تلاش خود را برای معرفی کابینه‌ای قوی و متخصص و توانمند و البته انقلابی به کار بسته و امیدوارم احزاب و گروه‌های سیاسی از سهم خواهی از دکتر پزشکیان خودداری کنند. وی در ادامه با بیان اینکه مردم آذربایجان نقش مهمی در پیروزی رئیس جمهور منتخب داشتند اظهار داشت: مردم منتظرند تا ببینند در کابینه پزشکیان چه تعداد از وزرا و معاونین از چهره‌های سرشناس این منطقه انتخاب خواهد شد.

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه اظهار امیدواری کرد با وجود پزشکیان در مسند ریاست جمهوری، استان متمدن و تاریخ ساز آذربایجان شرقی در جابگاه اصلی خود که سر ایران بوده قرار گیرد.

وی افزود: امیدواریم مس آذربایجان بالاخره مستقل شده طرح‌های تغلیظ آن توسعه یافته و کارخانه ذوب و تولید کاتد مس در خود مس سونگون راه اندازی و ایجاد شود. این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین انتقال آب ارس به تبریز و شهرهای حومه استان را از دیگر خواسته‌های مهم مردم استان دانست و گفت: دولت پزشکیان باید به احیای دریاچه ارومیه با انتقال آب از خلیج فارس برنامه ریزی جدی داشته حق آبه استان از سد قیز قلع سی و سد عمارت که باید بصورت عادلانه تخصیص یابد را محقق کند.

رضوانی استقرار صنایع بزرگ و مادر از جمله خط تولید سایپا و تمام محصولات ایران خودرو در استان را از دیگر خواسته‌های مردم از دولت جدید دانست و گفت: معادن طلا و مس جدید که در این استان شناسایی و اکتشاف شده نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

وی همچنین به انتخابات مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی که با حضور ۱۴ نماینده از مجموع ۱۸ نماینده استان برگزار شد اشاره کرد و در این خصوص گفت: برای ریاست مجمع نمایندگان سه کاندیدا شرکت کرده بود که در نهایت بهنام رضوان نماینده مردم کلیبر، هوراند، خداآفرین و آبش احمد ۶ رأی، علیرضا نوین نماینده تبریز ۶ رأی و اسماعیلی نمانیده میانه ۲ رأی کسب کردند و به لحاظ مساوی بودن آرای رضوان و نوین پس از قرعه کشی علیرضا نوین به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان انتخاب شد، وی افزود: با آرای نمایندگان اینجانب به عنوان عضو شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان انتخاب شدم. نماینده مردم کلیبر و خداآفرین انتخاب نوین را به مردم استان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد وحدت و همدلی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باعث رشد و توسعه آذربایجان شرقی شود.