تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3728270
شناسه : 3728270
تاریخ :
مصرف برق رکورد زد/ وزارت نیرو درخواستی برای تعطیلی نداشته است اقتصاد ایران: مدیر عامل توانیر با اشاره به اوج بار ۷۸هزار و ۱۰۶ مگاوتی مصرف برق گفت:تاکنون وزارت نیرو درخواستی مبنی بر تعطیلی نداشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پشت سر گذاشتن اوج بار ۷۸ هزار و ۱۰۶ مگاواتی گفت: در روزهایی هستیم که رکوردهای جدیدی را پشت سر می‌گذاریم بسیار زیاد است و لازم است که بخش‌های مختلف با صنعت برق همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه فولادی‌ها میزان مدیریت مصرف مطابق برنامه از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ مرداد نسبت به سایر دوره‌ها بیشتر است که جای تشکر دارد و این مساله به معنای قطعی برق کامل فولادی‌ها نیست و در حال حاضر ۵ هزار مگاوات صنایع انرژی بر در حال مصرف برق هستند و برابر ماده ۴ قانون مانع زدایی از صنعت برق صنایع انرژی برق موظف به احداث نیروگاه برای تأمین برق خود هستند.

به گفته این مقام مسؤول تاکنون ۱۶۸۳ مگاوات نیروگاه ساخته شده و به شبکه سراسری برق متصل شده است در صورتی که تأمین برق خود را داشته باشند این امکان و فرصت برای صنعت برق فراهم می‌شود که سایر بخش‌های صنعتی برق بیشتری را تحویل بگیرند.

مدیر عامل توانیر در پاسخ به این سوال که آیا درخواست تعطیلی از سوی وزارت نیرو صورت گرفته است خاطر نشان کرد: در خصوص تعطیلی تا کنون وزارت نیرو درخواستی مبنی بر تعطیلی نداشته است و در صورتی که هوا گرم شود و امکان تأمین برق وجود نداشته باشد و یا شرایط شبکه‌های برق به گونه‌ای باشد که پاسخگوی نباشد، ابتدا مشترکان پر مصرفی که اخطار دریافت کرده‌اند نسبت به قطعی برقشان اقدام کنیم و تا این لحظه درخواستی مبنی بر تعطیلی نداشته‌ایم و استان‌هایی که تعطیلی داشتند در جهت رفاه مردم بوده است و جلوگیری از گرمازدگی بوده که در آن نقطه هوا به صورت نقطه‌ای گرم بوده است.