تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3728265
شناسه : 3728265
تاریخ :
سناتور دموکرات ضد ایرانی، قبل از اخراج، استعفا می‌دهد! اقتصاد ایران: سناتور دموکرات مجلس سنای آمریکا پس از محکوم شدن به اخذ رشوه از دولت‌های خارجی، از سمت خود در سنا استعفا می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، باب منندز، سناتور دموکرات آمریکایی که به اتخاذ مواضع ضد ایرانی شناخته می‌شود، پس از آنکه به دلیل اخذ رشوه شامل شمش طلا از دولت‌های خارجی، مجرم شناخته شد، از سمتش به عنوان سناتور استعفا خواهد کرد.

سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی بارها برابر درخواست‌های استعفا از جمله درخواست چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا مقاومت کرده بود. با این حال، خبر استعفای وی یک روز پس از آن منتشر شد که کمیته انضباطی سنا روند رسیدگی و بازنگری اخراج وی را آغاز کرد.

رئیس پیشین کمیته روابط خارجی سنا در پرونده اخذ رشوه در ازای کمک به دولت‌های قطر و مصر در ۱۶ فقره اتهام مجرم شناخته شد و پس از محاکمه در ۲۹ اکتبر، احتمالا با حکم طولانی‌مدت زندان روبه‌رو خواهد شد.

اعضای هیات منصفه گفته‌اند که ماموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) بیش از ۴۸۰ هزار دلار پول نقد که داخل پاکت‌های نامه و جیب‌های کت قرار داشت، از خانه منندز کشف کرده‌اند. همچنین ماموران شمش‌های طلا به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار دلار نیز از املاک وی کشف و ضبط کرده‌اند. سناتور ۷۰ ساله آمریکایی اتهامات را تکذیب کرده و مدعی شده است که هرگز «سوگندش را زیر پا نگذاشته است»!

منندز در نامه استعفایش خطاب به فیل مورفی، فرماندار نیوجرسی نوشت که از دستاوردهایش در سنا به خود می‌بالد(!) و درخواست استیناف خواهد داد اما به دلیل عدم تمایل برای ورود پای سنا به این روند طولانی، استعفا می‌کند. منندز در ابتدا در سال ۱۹۹۳ به عضویت مجلس نمایندگان درآمد و در سال ۲۰۰۶ به مجلس سنا راه یافت.

منندز همواره به اتخاذ مواضع ضد ایرانی شناخته می‌شود. در پرونده راب مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به ریاست منندز از مالی خواسته بود تا پاسخگوی سوال‌های این کمیته درباره مذاکرات جاری وین باشد.

او همچنین از افزایش واردات نفت ایران از سوی چین ابراز نارضایتی کرده بود. منندز از جمله دموکرات‌هایی است که با توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) بین ایران و پنج قدرت هسته‌ای نیز مخالفت کرده بود.