تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3728257
شناسه : 3728257
تاریخ :
۳ مزیت تایید اظهارنامه پیش‌فرض برای مودیان مالیاتی گروه ۲ و ۳ اقتصاد ایران: با توجه به اطلاعیه سازمان امور مالیاتی، در صورتی که مؤدیان نسبت به تأیید یا تکمیل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی پیش فرض با حداقل مالیات مشخصه شده در آن اقدام کنند، از ۳ مزیت برخوردار خواهند شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور، برای تمام یا بخشی از صاحبان مشاغل گروه دوم و سوم که میزان فروش و درآمد خالص آنها در سال ۱۴۰۲، حسب اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاعاتی سازمان و یا فروش و درآمد خالص ابرازی پیش از مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال در پرونده‌های انفرادی و بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال در پرونده‌های مشارکت مدنی می‌باشد اظهار نامه مالیاتی پیش فرض تهیه و تا تاریخ ۱۴۰۳٫۰۵٫۱۰ در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی https:٫٫my.tax.gov.ir بارگذاری خواهد شد.

چنانچه مؤدیان مذکور نسبت به تأیید و یا تکمیل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی پیش فرض با حداقل مالیات مشخصه شده در آن اقدام نمایند. از مزایا به شرح زیر برخوردار خواهند شد:

- اظهارنامه مالیاتی آنها در اجرای ماده (۹۷) قانون مالیات‌های مستقیم به عنوان اظهارنامه مالیاتی کم ریسک تلقی شده و بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

- برگ قطعی آنها بر مبنای همان اظهارنامه مالیاتی پیش فرض صادر و ابلاغ خواهد شد.

- این مؤدیان می‌توانند حسب مورد از ۴ ماه برای مؤدیان دارای بدهی مالیاتی عملکرد تا ۹ ماه برای مؤدیان فاقد بدهی مالیاتی عملکرد در سالهای قبل در صورت استفاده از چک الکترونیکی برای تسویه بدهی تا ۱۴ ماه نسبت به تقسیط بدهی و مالیات متعلقه اقدام نمایند.