تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728238
شناسه : 3728238
تاریخ :
دشمن به دنبال ایجاد فتنه و آشوب جدید در کشور بود اقتصاد ایران: قزوین- جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور گفت: در سال گذشته دشمن به دنبال ایجاد فتنه و آشوب جدید در کشور بود اما پلیس با ایثارگری و نگاه انقلابی این فتنه را با هوشیاری و بصیرت مردم خنثی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی صبح چهارشنبه در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین که در میدان صبحگاه ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین بیش از ۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و شما حافظان و پاسداران خون پاک این شهدا هستید.

وی ادامه داد: مراسم صبحگاه در نیروی انتظامی مفهوم خاصی دارد، صبحگاه با بسم‌الله و تلاوت قرآن آغاز می‌شود، با بالا رفتن پرچم به‌عنوان نمادی از پویایی یک نظام و کشور ادامه می‌یابد و سپس دعاهایی به‌عنوان تولی و تبری خوانده می‌شود، مفهوم زندگی فردی، یگانی، سازمانی و کشورداری و مکتب‌داری در دعای صبحگاه میدان است.

رضایی عنوان کرد: صبحگاه یک دعای جمعی در توسل، تولی و تبری است، این نمادی از کاری است که در صحنه انتظامی انجام می‌شود، بخشی از همکاران برای آرامش مدیریت در کلانتری‌ها خدمت می‌کنند، بخش دیگری در مدیریت ترافیک در جاده‌ها و خیابان‌ها فعالیت می‌کنند، بخشی از آنان در دورترین نقاط کشور یعنی در مرزها مشغول پاسداری از این مرز و بوم هستند، اگر همکاران ما با اقتدار با هنجارشکنان برخورد کرده و اعمال قانون می‌کنند، این‌ها در روح حاکم بر دعای صبحگاه است.

وی بیان کرد: ما در صبحگاه تجدید عهد و پیمان می‌کنیم و برکات آن نیز در صحنه‌ها و میدان‌های عملیاتی مشاهده می‌شود، اگر عملکرد نیروی انتظامی را در سال گذشته مرور کنیم، خواهیم دید که پلیس در همه صحنه‌ها هدفمند و مؤثر واقع شده و با ایثارگری، آرامش و امنیت واقعی را به مردم هدیه کرده است.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته فتنه‌گران مجدداً به‌دنبال برپایی فتنه در کشور بودند، اما پلیس با ایثارگری و نگاه انقلابی این فتنه را با هوشیاری و بصیرت مردم، عنایت خدا و نفس گرم رهبر معظم انقلاب خنثی کرد.

وی تأکید کرد: در دی و بهمن ماه نیز دشمنان فتنه‌ای را برای دهه فجر برنامه‌ریزی کرده بودند، اما باز هم پلیس با ایثارگری این فتنه را خنثی کرد، در ادامه نیز دشمنان قسم خورده این آب و خاک برای انتخابات مجلس و سپس برای ایام نیمه شعبان برنامه‌ریزی فتنه کرده بودند که خوشبختانه موفق به انجام کاری نشدند.

رضایی تصریح کرد: در تحویل سال که مقارن با ماه مبارک رمضان بود، پلیس آرامش را به مردم هدیه کرد، همه این‌ها در دستگاه الهی ثبت و ضبط می‌شود، در ماه مبارک رمضان و شب‌های احیاء مردم عبادت فردی داشتند، اما پلیس در ضمن عبادت فردی، عبادت جمعی و عملی داشت و آرامش، امنیت و نظم را برای مردم به ارمغان آورد.

وی یادآور شد: اتفاق تلخی که برای رئیس‌جمهور شهید و همراهان عزیز ایشان رخ داد و مراسمات بدرقه‌ای که برای این عزیزان برگزار شد، توسط پلیس مدیریت شد، انتخابات بسیار سنگین و دو مرحله‌ای ریاست جمهوری بدون وقوع هیچ اتفاق ناگواری در کشور، با همکاری دستگاه‌های مختلف با مجموعه انتظامی برگزار شد، این‌ها همه نشان از وجود امنیت می‌دهد، ناگفته نماند کار انتظامی بسیار در مشارکت مردم و سلامت انتخابات مؤثر بود.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب، ستون و محوری به‌نام ولایت را بنا نهاده که کشور در برهه‌های مختلف بر اساس این محور مدیریت می‌شود، این اتفاقی که برای رئیس‌جمهور شهید و همراهان عزیز ایشان رخ داد، اتفاق بسیار سنگینی بود که اگر در خیلی از کشورها چنین اتفاقی رخ می‌داد، حتماً با بحران جدی روبه‌رو می‌شدند، اما در کشور ما آنقدر آرامش وجود داشت که همه چیز طبق روال گذشته پیش رفت.

وی عنوان کرد: جایگاه سازمان انتظامی در نظام بسیار بالاست، در این میان نقش پررنگ خانواده شما عزیزان نیز قابل تقدیر است، همسران و فرزندان شما جایگاه ویژه‌ای در آرامش کشور دارند، این عزیزان شما را حمایت کرده و به شما آرامش می‌دهند تا شما در کار خود موفق باشید، ما قدردان شما و این عزیزان هستیم.

رضایی بیان کرد: در کنار زحمات و تلاش‌های میدانی شما که در مدیریت پیشگیری از جرائم و مقابله با مجرمین مؤثر است، در میدان صبحگاه هم با نظم و انضباط حاضرید که این موضوع نیز جای تشکر و قدردانی دارد.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: در اغلب دستگاه‌ها مشکلات معیشتی برای کارکنان وجود دارد، این مسئله در مجموعه انتظامی نیز مشاهده می‌شود، فرماندهی کل انتظامی همواره معیشت کارکنان را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار می‌داند و بسیار دغدغه معیشت و آرامش کارکنان را دارد، یکی از موضوعاتی که در این راستا دنبال می‌شود، بحث خانه‌های سازمانی است که امیدواریم این مسئله در تمام استان‌ها از جمله استان قزوین به سرانجام خوبی برسد، اما لازم است به این پروژه‌ها سرعت داد.

وی تأکید کرد: رئیس‌جمهور شهید نیز در زمان حیاتشان به‌طور جدی و به درخواست رهبر معظم انقلاب پیگیر موضوع خانه‌های سازمانی نیروی انتظامی بودند، به ثمر نشستن این مسئله تا حدودی زمانبر است اما ما به‌طور جدی پیگیر آن هستیم تا بخشی از دغدغه همکاران و خانواده‌های آنان را برطرف کنیم.

انتهای پیام