تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3728208
شناسه : 3728208
تاریخ :
فرود بالون‌های کره شمالی در منطقه پرواز ممنوع سئول! اقتصاد ایران: مقامات کره جنوبی مدعی شدند که بالون‌های حاوی زباله که از کره شمالی به سمت سئول فرستاده شده است، در محوطه کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی فرود آمده‌اند!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به ادعای مقامات کره جنوبی، بالون‌های حاوی زباله که گفته می‌شود از جانب پیونگ‌یانگ به سمت سئول فرستاده می‌شوند، در کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی فرود آمده‌اند!

در صورت صحت این ادعا، این نخستین بار است که بالون‌های مذکور در محوطه کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی که منطقه‌ای پرواز ممنوع است، فرود می‌آیند.

سرویس امنیتی ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرده است که تیم‌های ضربتی واکنش به تهدیدهای شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی به منظور جمع‌آوری بالون‌ها به محل اعزام شده‌اند. به گفته مقامات، هیچ خطر امنیتی یا آلودگی شیمیایی در این بالون‌ها یافت نشده است.

براساس گزارش یونهاپ، ارتش کره جنوبی به دلیل هراس از انتشار محتویات بالون‌ها، از سرنگون کردن آنها خودداری کردند. به ادعای مقامات، این بالون‌ها در بخش‌هایی از سئول نیز فرود آمده‌اند و ساکنان منطقه‌ای مطابق دستورالعمل از نزدیک شدن به آنها منع شده و مراتب و مشاهدات خود را فورا به نزدیک‌ترین واحد نظامی یا پاسگاه پلیس گزارش دادند.

این تحولات در پی ادعاهای قبلی کره جنوبی مبنی بر ورود بالون‌های حاوی زباله و فضولات از کره شمالی به سئول ایجاد شده است. ارتش کره جنوبی با نصب دوباره بلندگوهای بزرگ در مرز با کره شمالی، پخش ضدتبلیغات علیه پیونگ‌یانگ را از سر گرفته است.

کره شمالی و جنوبی از زمان جنگ کره در دهه ۱۹۵۰، همواره از بالون برای جنگ‌های تبلیغاتی و ضدتبلیغاتی خود استفاده کرده‌اند. این اقدام در یک سال اخیر تشدید شده و هزاران بالون از ماه مه از جانب کره شمالی به آن سوی مرز فرستاده شده‌اند.

این دهمین باری است که در سال جاری بالون‌هایی از کره شمالی به تلافی اقدام مشابه جنوبی‌ها وارد کره جنوبی می‌شوند. پیونگ‌یانگ می‌گوید که فعالان جنوبی از طریق این بالون‌ها اعلامیه‌، شب‌نامه، مواد غذایی، دارو، پول و یواس‌بی فلش درایو(کارت حافظه) حاوی ویدئوها و سریال‌های کره‌ای را به پیونگ‌یانگ می‌فرستند.