تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728199
شناسه : 3728199
تاریخ :
۲۲ میانجیگر در چهارمحال و بختیاری تحلیف شدند اقتصاد ایران: شهرکرد-معاون قوه قضائیه گفت: امروز ۱۸ داور و ۲۲ میانجیگر تحلیف ، همه مراحل گزینش، آموزش و …را طی کرده و پروانه دریافت کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی صبح امروز چهارشنبه در ستاد صبر که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد اظهار کرد: یک هزار و ۴۰۰ صلح یار، ۳۵۸ هیئت صلح، ۴۴ طلایه دار صلح و ۹ سفیر صلح در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۳ زندانی سال گذشته در استان چهارمحال و بختیاری با کمک صلح یاران آزاد شدند گفت: ۲۷ نزاع دسته جمعی به مصالحه ختم شد، همچنین یک هزار و ۴۴۶ مورد از موارد دیگر نیز به سازش ختم شد.

معاون قوه قضائیه ادامه داد: فرهنگ گذشت فرهنگ ایرانیان مسلمان است، در فرهنگ ایرانی همیشه گذشت بوده و زمانی که اسلام وارد ایران شد این فرهنگ به شدت تقویت گردید.

صادقی با اشاره به داوری و میانجیگری عنوان کرد: امروز ۱۸ داور و ۲۲ میانجیگر تحلیف شدند، همه مراحل گزینش، آموزش و …را طی کرده و پروانه دریافت کردند.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه ما این است که بخش‌های داوری و میانجیگری را ساماندهی کنیم رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور اضافه کرد صلح یاری و میانجیگری باید در بین مردم معرفی شود این مهم باعث می‌شود مشکلات مردم بهتر حل وفصل شده وروند برسی قضائی کوتاه‌تر شودکه باری از دوش قضات برداشته می‌شود.