تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3728187
شناسه : 3728187
تاریخ :
اذعان صهیونیست‌ها به توانمندی‌های فوق‌العاده یگان ویژه «رضوان» اقتصاد ایران: یک مرکز مطالعاتی صهیونیستی به توانمندی‌های فوق‌العاده یگان ویژه «رضوان» حزب‌الله اذعان کرد و این توانمندی ها را چالشی بزرگ برای دستگاه های امنیتی و نظامی تل آویو خواند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، مرکز مطالعاتی «آلما» رژیم صهیونیستی که متخصص در امور نظامی است، در یادداشتی به بررسی توانمندی‌های نیروهای یگان ویژه رضوان حزب الله و ابعاد هراس صهیونیست‌ها از این نیروها پرداخته است.

این مرکز صهیونیستی نوشت: طبق ارزیابی‌ها، نیروهای یگان رضوان همچنان می‌توانند طرح‌هایی را برای تصرف مناطق شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) اجرا کنند و این یگان بعد از اعلام آتش بس، بدون وارد شدن آسیب جدی به زیرساخت‌های حزب الله، قادر است در مدت زمانی بسیار کوتاه خود را بازسازی کرده و طرح انجام عملیات در الجلیل را اجرا کند.

مرکز آلما رژیم صهیونیستی درباره چگونگی تاسیس یگان ویژه رضوان اعلام کرد: در پی جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ اطلاعات زیادی درباره زرادخانه موشکی حزب‌الله منتشر شد. با وجود اینکه اسرائیل اقدامات قابل توجهی برای ایجاد بازدارندگی در برابر حزب الله انجام داده، اما حزب الله در همه این سال‌ها مشغول توسعه توانمندی‌های خود به ویژه در زمینه موشکی و نیز نیروی نظامی زمینی بوده است.

در ادامه گزارش مرکز مذکور صهیونیستی آمده است: حدود یک دهه قبل، طرف اسرائیلی شروع به آماده‌سازی برای سناریوی نبرد زمینی با نیروهای رضوان حزب الله کرد که کاملاً متفاوت از نبرد زمینی در سال ۲۰۰۶ خواهد بود.

این مرکز صهیونیستی ادامه داد: اعضای یگان رضوان حزب الله خیلی خوب می‌توانند از مکانی به مکان دیگر منتقل شوند و در عین حال با یکدیگر هماهنگ باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که نیروهای رضوان بعد از گذراندن آموزش های سخت به عضویت این یگان در می‌آیند و در دوره‌های آموزشی بسیار سخت شامل تیراندازی، شلیک سلاح‌های ضد تانک، نبرد تن به تن، استفاده از مواد منفجره، رانندگی حرفه‌ای با موتور سیکلت و ... شرکت می‌کنند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: هدف از این دوره آموزشی سخت برای نیروهای رضوان، این است که آنها در صورت اسارت توسط دشمن بتوانند از خود دفاع کنند و همچنین تجربه کافی در زمینه جمع آوری اطلاعات و حمله به اهداف با پهپاد را داشته باشند. آمادگی جسمانی بالا، توانایی دویدن در مسافت‌های طولانی، خزیدن در کوهستان و جنگ‌های انفرادی و تاکتیکی، از جمله دیگر ابعاد آموزش یگان رضوان است.

بر اساس این گزارش، حزب الله قادر است یگان رضوان را به همه سلاح‌های مربوط به جنگ پیاده نظام و کماندویی مجهز کند. نیروهای این یگان برای حمله به فلسطین اشغالی در زیر و بالای زمین آموزش دیده‌اند. سال گذشته حزب‌الله یک ویدیو منتشر کرد که در آن نیروهای رضوان با تجهیزات کامل نظامی و تاکتیکی، در حال شکستن یک دیوار مرزی در ابعاد واقعی بودند.