تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3728147
شناسه : 3728147
تاریخ :
حاشیه سود تسلا به کمترین میزان در ۵ سال گذشته رسید اقتصاد ایران: عصر خودرو- آخرین گزارش‌های تسلا نشان می‌دهد به دلیل کاهش قیمت خودرو‌های این خودروسازی، حاشیه سود آن به پایین‌ترین میزان در ۵ سال اخیر رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سازنده خودرو‌های برقی تسلا با هدف احیای تقاضا قیمت خودرو‌های خود را کاهش داد و به همین دلیل طبق آخرین گزارش، این خودروسازی کمترین حاشیه سود در بیش از پنج سال گذشته را ثبت کرده و به اهداف درآمدزایی خود نرسیده است.

طبق گزارش رویترز، تسلا حاشیه سود ناخالص خودرو را در سه ماهه دوم سال میلادی 14.6 درصد اعلام کرده که کاهش معناداری با برآورد‌های 16.29 درصدی آنها دارد. این در حالی است که تسلا برای پروژه‌های هوش مصنوعی خود هزینه‌های زیادی را متحمل شده است. این شرکت همچنین برای کاهش هزینه‌ها بیش از 10 درصد از کارکنان خود را اخراج کرده است.

 

سقوط تدریجی حاشیه سود تسلا به ازای هر خودرو پس از کاهش قیمت‌ها

تسلا همچنین اعلام کرد که در مسیر تولید خودرو‌های جدید قرار دارد و تولید مدل‌های مقرون به صرفه‌تر تا نیمه اول سال 2025 از جمله اهداف آنها است که از این طریق تقاضا برای خودروهایش احیا شود. ایلان ماسک مالک این خودرو سازی می‌گوید رقبای جدید خودرو‌های برقی خود را به میزان قابل توجهی تخفیف داده اند که این امر کار را برای تسلا کمی دشوارتر کرده است. تحویل خودرو‌های الکتریکی این شرکت برای دو فصل متوالی کاهش یافته و این در حالی است که خودروسازان چینی رشد فروش بالایی داشتند.