تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3728146
شناسه : 3728146
تاریخ :
اسپاتیفای روی اشتراک پولی گران‌قیمت‌تر «دیلاکس» کار می‌کند؛ کیفیت صدای بالاتر و کنترل بیشتر اقتصاد ایران: اشتراک دیلاکس اسپاتیفای احتمالاً حدود ۶ دلار از اشتراک پریمیوم گران‌تر خواهد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اسپاتیفای مدت زیادی است که از طرح اشتراکی ویژه‌ای برای موسیقی‌های بدون افت کیفیت صحبت می‌کند. گزارش هالیوود ریپورتر نشان می‌دهد که اسپاتیفای قصد دارد با طرح‌های HiFi و سوپرمیوم قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در اختیار کاربران خود قرار دهد؛ اگرچه هنوز تنها چیزی که نصیب کاربران شده افزایش هزینه‌ی تهیه‌ی اشتراک‌های فعلی است.

با اینکه هیچ اطلاعات دقیقی درباره‌ی سرویس‌های سوپرمیوم و HiFi منتشر نشده است؛ اما دنیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای، اعلام کرده که قصد دارد یک نسخه‌ی بالاتر از پریمیوم را معرفی کند که احتمالاً حدود ۵ دلار از نسخه‌ی پریمیوم گران‌تر خواهد بود. او به یک نسخه‌ی دیلاکس اشاره کرد.

دنیل اک معتقد است که پلن دیلاکس در ابتدای راه قرار دارد ولی پیش‌بینی می‌شود که مشترکین زیادی از این اشتراک استقبال کنند. او اعلام کرد که هزینه‌ی اشتراک دیلاکس حدود ۱۷ یا ۱۸ دلار خواهد بود و همه‌ی ویژگی‌های نسخه‌‌ی معمولی اسپاتیفای را همراه‌ با کنترل بیشتر و کیفیت بالاتر خواهد داشت.

مبهم بودن نظرات دنیل اک نشان می‌دهد که تمرکز اسپاتیفای بیشتر بر رضایت سهامداران و شناور نگه‌‌داشتن قیمت سهام است تا عرضه‌ی سریع‌تر اشتراک‌های مورد نظر. حتی اگر اسپاتیفای اشتراک دیلاکس را راه‌اندازی کند، ترغیب کاربران به پرداخت هزینه‌ی بالاتر برای تهیه‌ی این اشتراک مشکل به‌نظر می‌رسد.

مقالات مرتبط
  • اسپاتیفای باز هم گران‌تر شد؛ افزایش هزینه اشتراک تا ۳۰ درصد
  • بلومبرگ: سرویس اشتراکی Supremium اسپاتیفای امسال از راه می‌رسد
  • اسپاتیفای سرویس Basic را معرفی کرد؛ ارزان‌تر از اشتراک Premium

اگر هزینه‌ی اشتراک دیلاکس حدود ۱۸ دلار درماه باشد، یعنی به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از اشتراک پریمیوم اسپاتیفای است که کاربران می‌توانند آن را با ۱۲ دلار تهیه کنند.

اکثر رقبای اسپاتیفای مانند اپل موزیک و آمازون موزیک، محتواهای HiFi را با قیمت حدود ۱۱ دلار در پلن‌های استاندارد خود در اختیار کاربران قرار می‌دهند. هنوز مشخص نیست که اسپاتیفای چه‌زمانی قصد دارد اشتراک دیلاکس را عرضه کند.