تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728139
شناسه : 3728139
تاریخ :
آزادی ۲۷۲ زندانی در چهارمحال و بختیاری با تلاش شوراهای حل اختلاف اقتصاد ایران: شهرکرد-رییس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۲۷۲ زندانی در این استان با تلاش شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر آزاد شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کرم شیخ پور صبح چهارشنبه در ستاد صبر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری ۱۷ حوزه قضائیه دارد، اظهار کرد: در سال گذشته شوراهای حل اختلاف استان حدود ۸۰ هزار پرونده را رسیدگی کردند و از این تعداد پرنده ،۳۲ درصد از پرونده‌ها قابل صلح و سازش بودند و با همت اعضای شوراها و معتمدین صلح و سازش انجام شد.

وی بیان داشت: ۱۲ پرونده قابل اجرای قصاص نفس در سال گذشته بود که ۱۰ مورد آن توسط معتمدین و ریش سفیدان به صلح و سازش ختم شد.

معاون رئیس کل دادگستری استان و رئیس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری به ۱۰ فقره نزاع دسته جمعی که در سال گذشته اصلاح شد اشاره و افزود: ۱ فقره نزاع بین دو طایفه بود که چند خانه آتش زده شد و اسلحه‌های زیادی دو طایفه استفاده کردند، که به صلح و سازش ختم شد.

وی در مورد پرونده‌های مالی گفت: ۱۹ فقره پرونده مالی بسیار سنگین توسط اصناف انجام شد، ۳۶ فقره پرونده کلان مالی توسط شورای حل اختلاف صلح و سازش شد.

شیخ پور اظهار کرد: ۲۷۲ زندانی با تلاش شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر آزاد شدند، تعدادیک هزار و ۴۴۶ پرونده نیز توسط صلح یاران انجام شد.