تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728138
شناسه : 3728138
تاریخ :
رویکرد حساب ۱۰۰ امام (ره) محرومیت زدایی از جامعه است اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه رویکرد حساب ۱۰۰ امام (ره) محرومیت زدایی از جامعه است، گفت: بنیاد مسکن امروز به پناهگاهی امن برای خانه دار شدن محرومان و نیازمندان تبدیل شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حامد دائمی صبح چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیر دفتر مشارکت‌های حساب ۱۰۰ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: حساب ۱۰۰ امام (ره) منشایی برای حل مشکل مسکن محرومان محسوب می‌شود و از زمان افتتاح این حساب در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تاکنون نقش بسزایی برای برطرف ساختن این معضل داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان افزود: امام راحل در اوایل پیروزی انقلاب امر به راه اندازی حساب ۱۰۰ کرد تا در این ۴۵ سال از این حساب پر خیر و برکت واحدهای مسکونی احداث و تحویل محرومان شود.

دائمی ادامه داد: حساب ۱۰۰ امام که در حقیقت آمیخته با روح بنیاد مسکن است امروز به مامنی امن برای خانه دار شدن محرومان و نیازمندان تبدیل شده تا با بهره گیری از ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی مردمی بتوانیم سرپناهی مناسب، امن و ایمن تهیه و تقدیم این خانواده‌ها کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد حساب ۱۰۰ امام (ره) محرومیت زدایی از جامعه است، تصریح کرد: بنیاد مسکن توانسته در این استان به ضرورت نیاز وظایف خود را به نحو مطلوب انجام داده تا با توجه به شناسایی خانواده‌های نیازمند از این محل تأمین مسکن محرومان انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون مجموعاً مبلغ ۵/۵۶ میلیارد ریال، کمک بلاعوض (نقدی و غیر نقدی) از سوی خیرین نیکوکار استان، جهت تأمین مسکن خانواده‌های محروم و نیازمند واریز و همچنین در این دوره از محل کمک‌های بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره)، مجموعاً مبلغ ۵/۸۸ میلیارد ریال مجموعاً ۱۴۵ میلیارد ریال به منظور کمک به احداث، خرید، تعمیر، تکمیل، تجهیز و رهن و اجاره، ۸۰۶ خانواده محروم شهری و روستایی پرداخت شده است.

گفتنی است، در این آئین از زحمات «مجید عسکرخانی» که پس از ۳۰ سال خدمت به افتخار بازنشستگی نائل آمد تقدیر و طی حکمی از سوی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان «امیررضا رحمتیان» با حفظ سمت سازمانی سرپرست دفتر مشارکت‌های حساب ۱۰۰ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان شد.