تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728116
شناسه : 3728116
تاریخ :
رزن از پاک‌ترین شهرستانهای استان در آسیب‌های اجتماعی است اقتصاد ایران: همدان-معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار رزن گفت: این شهرستان یکی از جمله پاک‌ترین شهرستان‌های استان همدان در بحث آسیب‌های اجتماعی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر ناظمی علی اکبر ناظمی در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان اظهار کرد: برای کاهش دو چندان آسیب‌های اجتماعی کار فرهنگی بیشتری باید انجام شود چرا که برخی از آسیب‌های اجتماعی که با آن مواجه هستیم نتیجه غفلت از مسائل فرهنگی و دینی است.

وی افزود: نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی، مشکلات و فقر مادی خانوادگی، بیکاری، رشد و توسعه تکنولوژی و صنعت، اختلافات خانوادگی و تربیت فرزندان و بسیاری از موارد دیگر می‌تواند باعث ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی شود.

ناظمی با بیان اینکه همه در قبال آسیب‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌ها مسئول هستیم خاطر نشان کرد: استفاده از از ظرفیت افراد و شخصیت‌های تأثیرگذار برای حضور در مناطقی که آسیب‌های اجتماعی بالایی دارد از نقش مؤثری می‌تواند برخوردار باشد.

وی گفت: یکی از راه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تعمیق باورهای دینی و تقویت بنیه اعتقادی است که باید بیش از پیش مورد توجه همه مسئولین به ویژه در حوزه آموزش و پرورش، رابطین و مجریان پیشگیری قرار گیرد.

نجفی دادستان شهرستان هم در این جلسه بر لزوم کمیته‌های کارشناسی بررسی مسائل اجتماعی و هم افزایی دستگاه‌های شهرستان در بررسی و اقدام برای رفع معضلات اجتماعی و آسیب‌ها تاکید کرد.

گفتنی است؛ لزوم اشتراک گذاری آمار و اطلاعات آسیب‌های اجتماعی توسط اعضای ستاد در شهرستان، همکاری و هم افزایی بهزیستی و آموزش و پرورش و مرکز بهداشت در پیگیری موارد، لزوم برگزاری کلاسهای آموزشی و کارگاه‌های آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی و همسر داری و فرزند پروری، اقدام به موقع و بهنگام دستگاه‌های عضو در هنگام بروز آسیب‌های اجتماعی بویژه برای جوانان و دانش آموزان از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.