تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728096
شناسه : 3728096
تاریخ :
مراسم تعزیه خوانی ویژه روز اربعین حسینی در بیجار برگزار می‌شود اقتصاد ایران: سنندج_امام جمعه بیجار گفت: مراسم تعزیه خوانی در روز اربعین حسینی همراه با عزاداری سنتی درشهر بیجار برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی خورشیدی صبح چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار کرد: همه سفرای آسمانی به عنوان فرهنگ بانان و فرهنگ سازان جامعه بودند که مردم را به توحید الهی و زندگی فرهنگ توحیدی دعوت می‌کردند و متناظر با آن متولیان فرهنگی باید در راستای تقویت فرهنگی بکوشند.

وی با اشاره به مصوبات شورای فرهنگ عمومی بیجار افزود: همه دستگاه‌ها در بیجار موظف هستند مصوبات این شورا را اجرایی کنند تا زمینه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.

وی تصریح کرد: با حفظ شئونات مذهبی همه مراسم و برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی اجرا شده است و در حوزه خانواده و تحکیم خانواده فعالیت‌هایی انجام می‌شود و نباید از نقشه دشمن غافل بود.

امام جمعه شهرستان بیجار به تشکیل شورای فرهنگ عمومی در بخش کرانی پرداخت و اذعان کرد: برگزاری جشنواره خوشنویسی امیرنظام گروسی، برگزاری جشنواره مرد میدان در حوزه ایثار و شهادت، جشنواره فرش آهنی، رونمایی از کتب شهدا و تفسیر قرآن کریم، نامگذاری خیابانی با عنوان شهدای شهرستان،، تجلیل از هنرمندان و عکاسان عکس عاشورایی، برگزاری شب شعر فاطمی از فعالیت‌هایی است که در شهر بیجار به همت شورای فرهنگ عمومی اجرا شده است.

حجت‌الاسلام خورشیدی اضافه کرد: برگزاری مراسم تعزیه خوانی در روز اربعین همراه با عزاداری سنتی، تدوین مستندی از امیرنظام گروسی و سایر شهدا همچون شهید بایندر از برنامه‌های در دست اقدام شهرستان بیجار است.

وی همچنین خواستار نامگذاری روزی به نام شهر بیجار در تقویم استانی شد و اعلام کرد: این روز می‌تواند در سالروزسفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان برگزار شود و زمینه ماندگاری این روز به یادماندنی را در اذهان جوانان فراهم آورد.