تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728089
شناسه : 3728089
تاریخ :
آزاد سازی ۶۳ هکتار اراضی و باغات ساوجبلاغ اقتصاد ایران: ساوجبلاغ- مدیرجهاد کشاورزی ساوجبلاغ از آزاد سازی ۶۳ هکتار اراضی و باغات این شهرستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبگرزاری مهر، هوشنگ میرزایی گفت: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، مأموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه بازگردانند.

مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ بیان کرد: ایجاد بنا و تأسیسات، خاک‌برداری و خاک‌ریزی، گودبرداری، پی‌کنی، دیوارکشی، فنس کشی، استقرار کانکس و آلاچیق، سوزاندن بقایا، قطع و ریشه‌کنی و خشک‌کردن باغات، احداث پارک و فضای سبز، استخر ذخیره آب و محوطه‌سازی از جمله موارد تغییر کاربری محسوب می‌شود و کشاورزان باید توجه کنند که تمامی موارد ذکر شده مصادیق جرم است و با قاطعیت با آنها برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول از آحاد مردم به ویژه روستاییان پرتلاش درخواست کرد از هرگونه احداث بنا یا دیوارکشی اراضی زارعی و باغی خودداری کنند و حتماً قبل از هرگونه اقدامی، استعلام لازم را از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دریافت کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۱ از خطوط ثابت گزارش کنند.

میرزایی گفت: ۶۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات شهرستان در روستای سعید آباد در بخش مرکزی ساوجبلاغ که به صورت غیر قانونی تبدیل به شهرک شده بود و با ساخت ویلاهای خاص مبادرت به تغییر کاربری غیر قانونی این اراضی کرده بودند قلع و قمع شد.