تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3728068
شناسه : 3728068
تاریخ :
رکورد معاملات برق در بورس انرژی شکسته شد اقتصاد ایران: معاون بازار برق ایران گفت: امروز رکورد معامله در بازار برق واقع در بورس انرژی شکسته شد و میزان برق خرید و فروش شده به ۳۳۴ میلیارد تومان رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حمیدرضا باقری با اشاره به رونق گرفتن معاملات بورس انرژی گفت: امروز رکورد معامله در بازار برق واقع در بورس انرژی شکسته شد و به ۳۳۴ میلیارد تومان رسید.

معاون بازار برق ایران در بیان اینکه رکورد قبلی معاملات بازار برق ۲۴۸ میلیارد تومان بوده گفت: امروز معاملات برق با رشد ۳۴.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شد که نشان از رونق بازار دارد.

وی افزود: مطابق برنامه هفتم توسعه در سال پایان برنامه باید ۶۰ درصد از برق کشور در بورس عرضه شود که همین ابتدای ابلاغ این بند برنامه محقق شده و بیش از ۶۰ درصد از معاملات برقی ایران در بورس انرژی انجام می‌شود.

باقری گفت: بازار برق یک بازار رقابتی است و شرکت‌های توزیع نیروی برق، و تمامی مشترکان بالای یک مگاوات دیماند در کنار خرده‌فروشان برق می‌توان انرژی عرضه شده نیروگاه‌ها را خریداری کنند.این مقام مسئول گفت: قیمت برق در بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و دولت تنها نقش تنظیم‌گری در این میان دارد.