تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3728066
شناسه : 3728066
تاریخ :
اربعین فرصتی برای وحدت‌آفرینی و معرفی کردستان است اقتصاد ایران: سنندج_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: اربعین حسینی فرصتی ارزشمند برای وحدت‌آفرینی، شورآفرینی و معرفی ظرفیت‌های کردستان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی صبح چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار کرد: نسل جدید از روابط جدید و فضای مجازی ارتباط می‌گیرد و به دلیل غیر مرکزی بودن از سایر رسانه‌ها متمایز است و همانند سایر آثار بشری پیامدها و فرصت‌هایی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه سه ابر تهدید و آسیب در حوزه فضای مجازی وجود دارد، خاطر نشان کرد: ایجاد تغییر در حوزه فرهنگ و سبک زندگی یکی از این مشکلات است که باعث ایجاد گسست در تداوم تربیت سنتی خانوادگی می‌شود که ابزاری برای نفوذ فرهنگی در دست نظام سلطه خواهد بود و فرهنگ‌های بومی را در معرض نابودی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تخریب چهره‌های اثرگذار از دیگر پیامدهای و تهدیدات فضای مجازی است، افزود: کمپین‌هایی علیه چهره‌های مختلف راه‌اندازی می‌شود که آثار و تبعات آن در فضای حقیقی دیده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: به خطر افتادن حقوق افراد از دیگر موارد تهدیدات فضای مجازی محسوب می‌شود که حریم خصوصی افراد را مورد هجمه قرار می‌دهد.

وی خواستار تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها شد و بر آگاه‌سازی والدین و افزایش سواد رسانه، گنجاندن سواد رسانه در کتب درسی، استفاده از محتوا و تولیدات در قالب فیلم و انیمیشن به این مهم تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: تا سال ۹۷ اگر کسی در فضای مجازی بالای پنج هزار عضو داشت باید مجوز از ارشاد اسلامی دریافت می‌کرد اما با فیلترینگ فضای مجازی ارشاد اسلامی هیچ کنترل و نظارت و صیانتی در حوزه فضای مجازی ندارد.

وی به موضوع اربعین پرداخت و اعلام کرد: امید که امسال هم با نقش‌آفرینی مؤثری در بحث اربعین نقشه‌های خوبی داشته باشیم و برنامه‌هایی مانند مهرواره خوشنویسی ویژه نوجوانان زیر بیست سال برای نمایش مودت و محبت مردم مریوان و کردستان به اهل بیت، اجرای تئاتر خیابانی، حضوره نویسی، کنگره شعر عاشورایی قروه، مدیحه‌سرایی و دف‌نوازی در سقز از برنامه‌هایی است که انجام می‌شود.

دریایی تصریح کرد: وحدت آفرینی، معرفی کردستان و شورآفرینی در کردستان در دستور کار است تا با قوت بیشتر و در وسعت بالاتری این برنامه‌ها اجرا شود.

وی به برنامه‌های فرهنگی هنری اجرا شده در یک ماه اخیر پرداخت و راه اندازی دفتر تسهیل ارتباطات فرهنگی در کردستان، برگزاری همایش فرهنگی اخوت و برادری به مناسبت عید غدیر، برگزاری چهلمین روز شهدای خدمت، برگزاری جشن عید غدیر خم در قروه، همایش طنز کردی در مریوان، همایش تخصصی سطر، حضور کارشناسان سینمایی مستند کشور برای حمایت از سینما در استان، افتتاح سینما در دهگلان، برگزاری همایش حفاظ قرآن کریم در راستای تربیت حفاظ قرآن کریم را از جمله برنامه‌های اجرا شده در یک ماه اخیر برشمرد.