تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727986
شناسه : 3727986
تاریخ :
۳۰ درصد از طلب گندم‌کاران پلدختر پرداخت شد اقتصاد ایران: پلدختر - مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: حدود ۳۳ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان شهرستان خریداری و تا کنون ۳۰ درصد از مطالبات آنان پرداخت شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

احمدرضا ساتیاروند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حدود ۳۳ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان پلدختر خریداری و تا کنون ۳۰ درصد از مطالبات آنان پرداخت شده است، اظهار داشت: با پیگیری انجام شده مابقی مطالبات کشاورزان گندم‌کار به‌مرور پرداخت می‌شود.

وی افزود: این میزان گندم خریداری شده از گندم‌کاران شهرستان پلدختر از سطح ۲۰ هزار هکتار مزارع دیم و آبی شهرستان برداشت و توسط پنج مرکز، خریداری شده که خرید امسال تا کنون نسبت به مدت مشابه حدود هشت درصد افزایش‌یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، گفت: کشاورزان شهرستان نیز هزار و ۵۰۰ تن گندم به شرکت گواهی تهیه بذر مادری تحویل داده‌اند.

ساتیاروند، الگوی گشت را یکی از عوامل تأثیرگذار در رشد و توسعه بخش کشاورزی دانست و افزود: با تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، تغییر سیستم و روش‌های آبیاری و تغییر الگوی کشت انتظار می‌رود تولید گندم در شهرستان پلدختر به سه برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اجرای الگوی کشت نیازمند افزایش آگاهی مردم و مصرف‌کنندگان است، یادآور شد: این طرح دارای اهمیت خاصی است که موجب افزایش جمعیت، رشد تقاضا و بهبود نسبی سطح زندگی مردم می‌شود و راهکاری اساسی و مهم برای برون‌رفت از بحران کم‌آبی در حوزه کشاورزی نیز است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، به مطالبات کلزا کاران اشاره کرد و افزود: مراکز خرید تعاون روستایی به‌عنوان مباشر خرید ۲۰۰ تن کلزا به قیمت تضمینی از کلزا کاران شهرستان خریداری کردند و از |آنجا که پلدختر شهرستانی گرمسیری است اولویت نخست تعاونی روستایی استان پرداخت مطالبات کلزا کاران است و تا پایان هفته جاری یا در نهایت اوایل هفته آینده طلب آنها پرداخت می‌شود.

ساتیاروند، اظهار امیدواری کرد که می‌توان با استفاده و به‌کارگیری روش‌های علمی و برنامه‌ریزی‌های دقیق و درست شاهد رشد و شتاب تولید دانه‌های روغنی در شهرستان بود.