تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3727976
شناسه : 3727976
تاریخ :
سامسونگ دلیل حذف پیام‌رسان خود و جایگزینی پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید را توضیح داد اقتصاد ایران: سامسونگ می‌گوید که گوشی‌های هوشمندش با استفاده از پیام‌رسان گوگل قوی‌تر و جذاب‌تر می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سامسونگ به‌تازگی اعلام کرد که پیام‌رسان خودش که تاکنون به‌عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض برای ارسال و دریافت پیام استفاده می‌شود، حذف و پیام‌رسان گوگل را جایگزین آن خواهد کرد.

بر‌اساس اطلاع‌رسانی سامسونگ، این کار ابتدا برای دو مدل گلکسی زد فلیپ ۶ و گلکسی زد فولد ۶ آغاز می‌شود و پس‌از‌آن، سایر مدل‌های سامسونگ نیز به این دو گوشی می‌پیوندند.

به‌گزارش Android Authority، سامسونگ دلیل این تصمیم خود را به همکاری نزدیکش با گوگل ربط می‌دهد. این غول کره‌ای می‌گوید که تصمیم مشترکش با گوگل برای جایگزینی پیام‌رسان گوگل با پیام‌رسان سامسونگ، امکان پشتیبانی مدل‌های مختلف گوشی سامسونگ از فناوری RCS را تسریع می‌کند.

فناوری RCS جانشین SMS است و امکان ارسال و دریافت پیام از‌طریق اینترنت را فراهم می‌کند. علاوه‌بر‌این، دستگاه‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند فایل‌های رسانه‌ای باکیفیت، یادداشت‌های صوتی و... را به‌راحتی ارسال یا دریافت کنند.

پیام‌رسان گوگل از فناوری RCS بدون درنظرگرفتن شرکت مخابراتی خاصی پشتیبانی می‌کند؛ اما هنوز هم امکان ارسال یا دریافت تصاویر کمتر فشرده‌شده با استفاده از این فناوری را ندارد.

درمقابل، RCS در پیام‌رسان سامسونگ به نوع شبکه‌ی تلفن‌همراه وابسته است و به کاربران گوشی‌های سامسونگ امکان می‌دهد تا تصاویر غیرفشرده را با RCS ارسال کنند.

مقاله‌های مرتبط
  • سامسونگ ظاهرا گوشی‌های گلکسی را برای ارتباط ماهواره‌ای آماده می‌کند
  • سامسونگ در آمریکا، پیام‌رسان خود را به‌نفع پیام‌رسان اندروید از گوشی‌هایش حذف کرد

جایگزین‌شدن پیام‌رسان سامسونگ با پیام‌رسان گوگل فعلاً برای کاربران آمریکایی دردسترس است. به‌گفته‌ی کره‌ای‌ها، کاربران گوشی‌های هوشمند سامسونگ دارای پیام‌رسان گوگل می‌توانند درصورت تمایل برنامه‌ی پیام سامسونگ را از فروشگاه گلکسی دانلود کنند.

سامسونگ می‌گوید کاربران مدل‌هایی که پیش از زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ معرفی شده‌اند و از پیام‌رسان سامسونگ به‌عنوان برنامه پیش‌فرض پیام استفاده می‌کنند، می‌توانند همچنان این برنامه را روی دستگاه‌های خود داشته باشند.