تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727973
شناسه : 3727973
تاریخ :
حمایت از ساختارهای نوآوری و فناوری استان‌های کمتر برخوردار اقتصاد ایران: اردبیل-رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی حمایت از ساختارهای فناوری استان‌های کمتر برخوردار را از سیاست‌های سازمان عنوان کرده و بر درآمدزایی آن تأکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ابراهیمی شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با معاونان و مدیران جهاد دانشگاهی استان اردبیل، اظهار کرد: در حوزه شرکت‌داری که یکی از وظایف سازمان است، خوب عمل نکردیم و ما سعی کردیم با تغییر مدیریت‌ها و روش‌ها برخی از شرکت‌های راکد را وارد چرخه تولید کرده و به درآمدزایی برسانیم.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌های راهبردی در سه سال آینده برخی از شرکت‌ها به استقلال مالی رسیده و هزینه خود را تأمین خواهند کرد که امیدواریم در چند سال آینده به سودآوری مناسب برسند.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی با بیان اینکه مراکز رشد و شرکت‌های فناور زیر مجموعه آنها می‌تواند منابع پول‌ساز باشند، گفت: این شرکت‌ها به شرطی به درآمدزایی خواهند رسید که با برنامه‌ریزی و منطق به صورت علمی و اقتصادی پیش بروند و ما نیز باید نگاه سرمایه‌گذاری به این شرکت‌ها داشته و از ظرفیت خوب شرکت‌ها استفاده بهینه بکنیم.

ابراهیمی واگذاری و اجاره بلند مدت اراضی و ابنیه‌ها را از برنامه‌های جدید این سازمان عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح در پارک البرز موفق بوده و در برخی از استان‌ها نیز در حال انجام این طرح هستیم.

وی با اشاره به اینکه مفهوم تجاری‌سازی به طور مطلوب در سازمان به کار گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: ما در مفهوم بازار و تأمین مالی و اقتصادی ورود نداشته‌ایم.

ابراهیمی نمایشگاه‌ها را یکی از ابزار تجاری‌سازی دانش دانست و اضافه کرد: برای استفاده بهینه و مطلوب از این ظرفیت به صورت یکپارچه و واحد در نمایشگاه‌ها حضور داریم و تا انتهای سال تقویم حضور در نمایشگاه‌ها تنظیم شده که برای حمایت در راستای حضور شرکت‌ها در نمایشگاه آمادگی داریم.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی از آمادگی سازمان برای حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه واحد اردبیل و رفع مشکلات مالی و اعتباری خبر داد.