تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727937
شناسه : 3727937
تاریخ :
مجلس مجازات ها را متناسب با جرایم وضع کند اقتصاد ایران: قزوین- جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از مجلس انقلابی انتظار می رود قوانینی را وضع کند که مجازات ها با جرایم تناسب داشته باشندکه نیازمند یک مطالبه عمومی و جمعی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار قاسم رضایی در دیدار آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین اظهار کرد: استان قزوین از لحاظ امنیت عمومی دارای شاخص‌های مطلوب بوده و جزو استان‌های امن و آرام محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از دیدگاه انتظامی و امنیتی لازم است روی برخی موضوعات دقیق‌تر کار شود، موضوع سلاح و مهمات غیرمجاز و حضور اتباع غیرمجاز دو مورد از مسائلی هستند که مشکلاتی را در کشور و در استان قزوین ایجاد کرده اند.

سردار رضایی عنوان کرد: حضور اتباع غیرمجاز در همه کشورهای جهان جرم است، لازم است در کشور ما تدابیری برای این موضوع اندیشیده شود، به ویژه کارفرمایانی که این اتباع غیرمجاز را به کارگیری می‌کنند باید توجیه شوند که کارشان جرم است.

وی بیان کرد: جرایمی که توسط اتباع غیرمجاز رخ می دهد، بار مضاعفی را برای مجموعه انتظامی و قضائی ایجاد می کند که لازم است اقدامات جدی در این خصوص صورت گیرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات اولویت‌دار حوزه انتظامی مقابله با قاچاق و توزیع مواد مخدر و پیشگیری از سرقت و مقابله با آن است، این موارد هزینه بسیار گزافی را برای شهروندان، دستگاه قضائی و سازمان انتظامی ایجاد می کند.

وی تأکید کرد: متأسفانه در کشور ما هیچ مجازاتی متناسب با جرم نیست، به این معنا که مجازات‌ها بازدارنده نیستند، این یکی از مسائل جدی است که هزینه های بسیاری را به کشور تحمیل می کند.

سردار رضایی تصریح کرد: از مجلس انقلابی انتظار می رود از این حقوق شهروندی دفاع کنند، اصلی ترین حقوقی که نیاز است مجلس انقلابی به عنوان چند فوریتی در دستور کار خود قرار دهد، همین موضوع است که مجازات ها با جرایم تناسب داشته باشند.

وی یادآور شد: اینها نیازمند یک مطالبه جمعی و عمومی است، اگر مجازات های بازدارنده و قوانین سختگیرانه ایجاد شود کسی فکر ارتکاب جرم به سرش نخواهد زد، در این صورت میزان آرامش و احساس امنیت در جامعه ارتقاء می یابد و حقوق شهروندی نیز رعایت می شود، هزینه های صرف شده در این زمینه ها نیز به مراتب پایین می آید.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور اظهار کرد: در برخی استان ها در استفاده از سلاح بدعت هایی به کار گرفته اند که نام آن را فرهنگ و آداب و رسوم گذاشته اند، برای مثال تیراندازی تفریحی در مراسم عروسی یا تیراندازی در مراسم عزاداری بدعتی است که نام آن را فرهنگ می گذارند که هر ساله ده ها قربانی می گیرد، این تیراندازی ها جرم محسوب می شود و با مجرمان قاطعانه برخورد خواهد شد.