تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727929
شناسه : 3727929
تاریخ :
جایگاه اصناف نادیده گرفته شده است اقتصاد ایران: اردبیل- رئیس اتاق اصناف استان اردبیل گفت: متأُسفانه برخی مدیران جایگاه اصناف را نادیده گرفتند در حالی که شایسته نیست این جایگاه مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عسگر ارغوانی عصر سه‌شنبه در نشست اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی با استاندار اردبیل، اظهار کرد: اتاق اصناف استان دارای ۶ اتاق، ۱۱۲ اتحادیه و ۶۰ واحد صنفی است که در این واحدها فرصت اشتغال برای بیش از ۱۵۰ هزار نفر مستقیم فراهم آمده است.

وی تلاش برخی از واحدهای صنفی را در ایجاد فرصت‌های اشتغال بالاتر از ۱۰۰ نفر یادآور شد و تصریح کرد: از اول انقلاب اصناف در حوزه‌های مختلف و رویدادها اعم از تلخ و شیرین در صحنه دفاع از انقلاب، رهبری و مردم حاضر شده و در هیچ صحنه‌ای میدان را خالی نگذاشته است.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل گفت: کمک‌های مالی اصناف و پشتیبانی آنها از نظام در صحنه‌های مختلف از جمله راهپیمایی و انتخابات نشان از عشق و علاقه فعالان این بخش به ارزش‌های نظام اسلامی و خط ولایت است.

ارغوانی ضرورت انتقال صنوف مزاحم را با همراهی و همکاری اتحادیه‌ها یادآور شد و افزود: متأسفانه شهرداری اردبیل در فرآیند انتقال صنوف مشورت و همراهی اصناف را انجام نداده و حتی در کلنگ‌زنی بازار آهن‌فروشان دعوتی از اتاق اصناف نداشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مدیران جایگاه اصناف را نادیده گرفته در حالی که اصناف بازوی مشوری خوبی برای این مجموعه‌ها به حساب می‌آید و می‌توانند از این ظرفیت در راه‌اندازی شهرک صنفی استفاده کنند.

ارغوانی ضرورت احداث یک ساختمان مناسب برای اتاق اصناف را با اتحادیه‌ها و مجموعه‌های مختلف یادآور شد و اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا شرایط بهتر فعالان اقتصادی و تجاری را مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست تعدادی از فعالان اصناف دغدغه‌ها و مشکلات خود را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند که از جمله آن ناکارآمدی برخی سامانه‌ها، عدم پرداخت تسهیلات برای فعالان این عرصه، برخورد نامناسب پلیس اقتصادی با فعالان صنفی و خدماتی، اعلام بخشودگی و معافیت برای اصناف خوش حساب در بخش مالیاتی، نصب تابلوهای معرفی رسته‌ها و صنوف مختلف بازار تاریخی اردبیل، جلوگیری از خرید و فروش طلا در فضای مجازی به ویژه سایت‌های غیرقانونی، دقت بیشتر در انتقال صنوف مزاحم و عدم اجمال به صاحبان واحدهای صنفی در این زمینه و… را از جمله دغدغه‌ها و مطالبات خود مطرح کردند.