تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727916
شناسه : 3727916
تاریخ :
۱۵ مراسم عزاداری محرم در حوزه علمیه نرجس ساری برگزار شد اقتصاد ایران: ساری - مدیر حوزه علمیه حضرت نرجس(س) ساری از برپایی ۱۵ مراسم عزاداری ماه محرم باخادمی طلاب این حوزه و با شرکت اقشار مردم خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سیده فاطمه ساداتی شامگاه سه‌شنبه در جمع خواهران حوزه علمیه حضرت نرجس (س) ساری اعلام کرد که با لطف حق‌تعالی و عنایت اهل بیت علیهم السلام، مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به مدت ۱۵ روز در این حوزه با میزبانی و خادمی طلاب و همسران برای عموم مردم برگزار شد.

وی افزود: این مراسم شامل برنامه‌های سخنرانی، روضه‌خوانی و موکب پذیرایی از عموم مردم بود که با چای، شربت و دمنوش از شرکت‌کنندگان پذیرایی گردید. همچنین، به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتاب‌هایی به صورت هدیه در اختیار عموم قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه حضرت نرجس ساری افزود: بخشی از طلاب خادم در این فرصت ناب، به هدف تبیین و انتقال مفاهیم دینی، کلاس‌های آموزشی و تربیتی ویژه کودکان و نوجوانان را به عهده داشتند که رضایت و بازخورد خوبی را از جانب خانواده‌ها به همراه داشت.

وی همچنین اشاره کرد که برنامه ویژه‌ای به شکرانه توفیق و به پاس خدمتگزاری صادقانه و خالصانه جهت تقدیر از خادمان اباعبدالله الحسین (ع)، تدارک دیده شده است. این خادمان با تمام تلاش و انگیزه، پذیرایی از عزاداران مجلس سالار شهیدان را بر عهده داشتند و صحنه‌های باشکوهی از محبت امام حسین (ع) را خلق و جلوه گر ساختند.

ساداتی با اشاره به ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجا» تاکید کرد که این مراسم به منظور بزرگداشت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره امام حسین (ع) و یاران وفادارش برگزار شد و از عموم مردم برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمد.

مدیر حوزه علمیه حضرت نرجس ساری با اشاره به عظمت و شکوه مراسم‌های روضه اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد که این مراسم‌ها همواره با حضور گسترده مردم عاشق و دلباخته به امام حسین (ع) برگزار می‌شود و هر سال به تعداد شرکت‌کنندگان افزوده می‌شود.

وی افزود: این مراسم‌ها نه تنها به دلیل جنبه‌های معنوی و روحانی خود، بلکه به خاطر انسجام و همبستگی اجتماعی که ایجاد می‌کنند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. حضور اقشار مختلف مردم، از جوانان تا سالمندان، نشان‌دهنده عشق و ارادت عمیق آنان به سیدالشهدا (ع) است.

وی با بیان اینکه مراسم روضه‌خوانی اباعبدالله الحسین (ع) در این ۱۵ روز، با شکوه و جلال خاصی برگزار شد، افزود: سخنرانی عالمان دینی و مداحی‌های پرشور، فضایی معنوی و الهی ایجاد کرد که تأثیر عمیقی بر دل‌ها و جان‌های شرکت‌کنندگان گذاشت.

ساداتی افزود: برنامه ویژه ای برای خادمان اباعبدالله الحسین (ع) که در این مدت خالصانه به خدمت پرداخته اند با هدف تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات آنان تدارک دیده شد.