تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727915
شناسه : 3727915
تاریخ :
۵۳۷ واحد صنفی در اردبیل پلمب شده است اقتصاد ایران: اردبیل- رئیس مرکز نظارت بر اماکن عمومی استان اردبیل گفت: در سال‌جاری ۵۳۷ واحد صنفی به دلیل تکرار تخلفات با همکاری اتاق اصناف پلمب شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فاطمی عصر سه‌شنبه در نشست اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی با استاندار اردبیل، اظهار کرد: در چهار ماه گذشته با همراهی اتاق اصناف و به صورت روزانه بازدیدها و نظارت‌ها از سطح عرضه انجام شده که ۶ هزار و ۵۴۱ مورد بازرسی به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: برای ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی تذکر داده شده تا رویه غلط خود را اصلاح کنند.

رئیس مرکز نظارت بر اماکن عمومی استان اردبیل گفت: بر اساس ماده ۲۷ و ۲۸ قانون امور صنفی ۵۳۷ واحد در این مدت پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شده است.

فاطمی افزود: ۴۱ نفر به خاطر اهانت و عدم تمکین به قانون با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند تا به تخلفات آنها رسیدگی شود.

وی به انجام سه هزار مکاتبه با مجموعه انتظامی و ترافیکی برای حل مشکلات صنوف مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در سایه این پیگیری‌ها و تلاش‌ها بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها رفع شده است.

فاطمی به کشفیات اداره نظارت بر اماکن عمومی با همراهی اصناف اشاره کرد و یادآور شد: هشت هزار و ۸۰۰ عدد البسه قاچاق و ۹ هزار و ۵۳۷ عدد سیگار قاچاق در این مدت از سطح عرضه کشف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این مدت یک‌هزار و ۶۷۲ عدد قرص غیرمجاز و بیش از ۴۸ هزار بطری مشروبات الکلی داخلی و خارجی کشف و ضبط شده است.

فاطمی اضافه کرد: هشت هزار مورد کالای تقلبی نیز از سطح عرضه شناسایی و جمع‌آوری شده تا بر اساس کمیسیون ماده ۲۷ و ۲۸ قانون با متخلفان برخورد شود.

وی بیان کرد: اکثر واحدهای صنفی مجتمع‌های تجاری بزرگ در اردبیل فاقد پروانه کسب هستند که انتظار می‌رود با تمکین به ماده قانونی بتوانند از اتحادیه‌ها پروانه کسب دریافت کنند.

رئیس مرکز نظارت بر اماکن عمومی استان اردبیل عدم اتصال برخی دستگاه‌ها را به درگاه ملی مجوزها یادآور شد و گفت: این عدم اتصال مشکلاتی را برای مراجعان به همراه داشته که با انجام مکاتبات قانونی سعی بر این است تا این بستر در سریع‌ترین زمان برای صدور مجوزهای الکترونیکی فراهم آید.