تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3727908
شناسه : 3727908
تاریخ :
ایردراپ به‌سبک واتساپ؛ انتقال آسان فایل بین اندروید و iOS آسان‌تر می‌شود؟ اقتصاد ایران: قابلیت Nearby واتساپ برای iOS، شبیه به ویژگی ایردراپ در آیفون‌ها است؛ اما از Nearby اندروید امن‌تر خواهد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اوایل آوریل (فروردین و اردیبهشت) امسال، خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه واتساپ در حال توسعه‌ی ویژگی Nearby برای نسخه‌ی بتای واتساپ اندروید است. با گذشت بیش از دو ماه از آن زمان، حالا واتساپ کار روی این ویژگی را در iOS آغاز کرده است.

بر‌اساس گزارش WABetaInfo، جدیدترین نسخه‌ی بتای واتساپ برای iOS (نسخه‌ی ۲۴.۱۵.۱۰.۷۰) شامل کدهایی است که حضور ویژگی Nearby در نسخه‌ی آینده‌ی واتساپ مخصوص گوشی‌های آیفون را تأیید می‌کند.

ماهیت اصلی ویژگی Nearby در نسخه‌ی بتای واتساپ، ظاهراً در دستگاه‌های اندروید و iOS یکسان است؛ اما صاحبان گوشی آیفون، می‌توانند به نسخه‌ی پیشرفته‌تری از این ویژگی دسترسی داشته باشند که به ویژگی ایردراپ در آیفون‌ها شباهت دارد.

کاربران اندرویدی با استفاده از Nearby در واتساپ، می‌توانند عکس، ویدئو، اسناد و فایل‌های خود را با سایر کاربران واتساپ که در فاصله‌ی نزدیک به آن‌ها قرار دارند، به‌اشتراک بگذارند.

این روند در نسخه‌ی iOS کمی متفاوت پیش می‌رود و کاربران گوشی آیفون باید پیش از شروع فرایند انتقال فایل‌های خود، کد QR را اسکن کنند. این کار کمی آزاردهنده به‌نظر می‌رسد؛ اما حریم خصوصی کاربران را حفظ و از پذیرش تصادفی فایل‌های مخرب از کاربران اطراف فرد جلوگیری می‌کند.

مقاله‌های مرتبط
  • رونویسی پیام‌های صوتی وارد نسخه اندروید واتساپ شد؛ اما به‌صورت آزمایشی
  • قابلیت جدید واتساپ، ویرایش عکس با هوش مصنوعی را ممکن می‌کند

تلاش واتساپ برای پیاده‌سازی ویژگی Nearby در واتساپ نسخه‌ی اندروید و iOS، می‌تواند در‌نهایت انتقال فایل‌های حجیم بین دستگاه‌های مختلف را آسان‌تر کند و کاربران بدون نگرانی از کاهش وضوح تصاویر و فایل‌های ویدئویی، از واتساپ برای فشرده‌سازی و ارسال فایل‌ها استفاده کنند.

واتساپ هنوز در حال توسعه‌ی ویژگی Nearby در پیام‌رسان خود است و در‌حال‌حاضر، زمان دقیق انتشار عمومی واتساپ مجهز به این ویژگی مشخص نیست.