تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727906
شناسه : 3727906
تاریخ :
ثبت نام بیش از ۷۰۰۰ گیلانی در سامانه سماح اقتصاد ایران: رشت - رییس کمیته ثبت نام و اعزام زائرین ستاد اربعین گیلان از ثبت نام بیش از ۷۰۰۰ گیلانی در سامانه سماح خبر داد گفت: از این تعداد بیشتر متقاضیان جوانان هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، وحید اسکندری شامگاه سه شنبه در گفت گو با برنامه تلویزیونی «قدم قدم تا کربلا» اظهار کرد: کمیته ثبت نام و اعزام زائرین اربعین ستاد گیلان در کنار ثبت نام و اعزام، مأموریت هماهنگی و راهنمایی زوار اربعین را بر عهده دارد.

رئیس کمیته ثبت نام و اعزام زائرین اربعین ستاد گیلان با اشاره به شروع ثبت نام پیاده روی اربعین از ۱۷ تیر ماه در سامانه سماح بیان کرد: بر اساس داده‌های آماری و نحوه رفتاری متقاضیان ۱۶ مرداد تا ۳۱ مرداد ماه زمان اوج سفر زوار اربعین است.

اسکندری از ثبت نام بیش از ۷ هزار نفر در سامانه سماح جهت شرکت در اربعین حسینی خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۶ هزار ۴۸۶ نفر ثبت نام خود را در سامانه قطعی کرده‌اند.

وی با اشاره به کندی روند ثبت نام در روزهای نخست افزود: در حال حاضر در صورت یاری کردن اینترنت مراحل ثبت نام در عرض ۳ الی ۴ دقیقه انجام می‌شود.

رئیس کمیته ثبت نام و اعزام زائرین اربعین ستاد گیلان با بیان اینکه حرکت از مرز مهران اولویت اصلی گیلانی در سفر به کربلا است، گفت: در سال گذشته ۴۴ هزار ۲۵۴ نفر از گیلانی‌ها در سفر اربعین شرکت کردند.

اسکندری با اشاره به استقبال جوانان برای شرکت در کنگره بزرگ اربعین اضافه کرد: بیشترین آمار ثبت نامی های پیاده روی اربعین بین ۳۰ الی ۴۵ سال است و متقاضیان عمدتاً جوانان هستند.

وی با اشاره به اینکه بیمه شرط مهم ثبت نامی های اربعین است، افزود: بیشتر متقاضیان اربعین در گیلان بسته بیمه ۱۰۰ هزار تومانی را انتخاب کردند.