تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727896
شناسه : 3727896
تاریخ :
نخستین کتابخانه‌های پستی و سیار روستایی در کوثر راه‌اندازی شد اقتصاد ایران: کوثر- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: در راستای برقراری عدالت فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار، نخستین کتابخانه‌های پستی و سیار روستایی در شهرستان کوثر راه‌اندازی شد

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ملیحه ملک‌زاده فرد عصر سه‌شنبه در آئین افتتاح کتابخانه‌های پستی و سیار روستایی که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی در شهرستان کوثر برگزار شد، اظهار کرد: کانون به عنوان نهادی فرهنگی و تربیتی در حوزه کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در راستای توسعه عدالت‌محور برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری در کنار مراکز ثابت شهری برای بچه‌های ساکن در مناطق روستایی که دسترسی به مراکز فرهنگی ندارند، با ایجاد کتابخانه‌های سیار و پستی به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی تصریح کرد: با افتتاح این مراکز در شهرستان کوثر که دارای تعداد زیادی روستا و جمعیت ساکن در این مناطق است، در مجموع ۴۰ روستا از ظرفیت‌ها و برنامه‌های کانون بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه فعالیت‌های اعضا در مراکز سیار کانون تفاوتی با مراکز ثابت ندارند، گفت: با عضویت‌گیری از کودکان و نوجوانان که به صورت رایگان انجام می‌گیرد در کنار امانت کتاب، بسته‌های فرهنگی و مجلات مناسب با گروه‌های سنی مخاطبان نیز در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت.

ملک‌زاده فرد موفقیت اعضای تحت پوشش این نوع مراکز در فراخوان‌های مختلف را مورد اشاره قرار داده و افزود: برای موفقیت این مراکز در انجام رسالت‌های خود که همان تربیت توحیدی و فراهم ساختن فرصت برابر فرهنگی و آموزشی برای فرزندان این سرزمین است، نیازمند همراهی مسئولان این شهرستان در پرورش اعضای موفق هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل اظهار امیدواری کرد: کتابخانه‌های پستی و سیار روستایی که برای اولین بار فعالیت خود به صورت دائمی را در این شهرستان آغاز می‌کنند، در تربیت آینده‌سازانی باسواد و با ایمان برای ایران اسلامی منشأ خیر و برکت باشند.

فرماندار شهرستان کوثر نیز در این مراسم تلاش‌ها و اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در فراهم ساختن بستری برای تحقق عدالت فرهنگی در روستاها با راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و پستی را شایسته تقدیر دانست.

مطلب صادقلو با بیان اینکه قدرت‌های جهان به زرادخانه‌ها و قدرت‌های نظامی و اتمی خود می‌بالند، اضافه کرد: در کشور ما نیز کودکان و نوجوانان با الگوگیری از شهدای عاشورا و در مکتب انقلاب اسلامی پرورش می‌یابند که برای آینده کشور نقش‌آفرینی خواهند کرد و در این مسیر این کتابخانه‌ها تأثیر به سزایی خواهند داشت.

وی بیان کرد: فرزندان ما امید کشور برای آینده هستند و پرورش درست آنها در راستای قبول مسئولیت برای آبادانی و پیشرفت کشور مؤثر خواهد بود.

فرماندار شهرستان کوثر پرورش ذهن و افکار کودکان را حائز اهمیت توصیف کرد و ادامه داد: دین مبین اسلام با نون و القلم آغاز شده و آزادی اسیران جنگی نیز به شرط سوادآموزی به ۱۰ نفر از مسلمانان توسط پیامبر اکرم (ص) نشان از اهمیت سوادآموزی و پرورش افکار در مبانی دینی ما دارد.

صادقلو بر همکاری نهادها و ادارات دولتی با کانون پرورش فکری در ارائه خدمات مناسب و مؤثر تأکید کرد و گفت: شوراهای اسلامی روستاها، دهیاران و نهادهای مرتبط در حوزه کودکان و نوجوانان برای به ثمر رسیدن این حرکت پیشقدم باشند.

فرماندار کوثر افزود: افتتاح کتابخانه‌های سیار روستایی و پستی مهمترین و با ارزش‌ترین اتفاق برای این شهرستان است.