تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727883
شناسه : 3727883
تاریخ :
توزیع متناسب منابع و تسهیلات در بین شرکت‌های دانش بنیان اقتصاد ایران: معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور در جریان بازدید از پارک علم و فناوری قزوین گفت: با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اقدامات آن‌ها ظهور و بروز بیشتری در جامعه خواهد داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، بلندیان معاون سیاسی و قضائی سازمان بازرسی کل کشور پس از بازدید از پارک علم و فناوری قزوین در نشست سه ساعته پس از استماع اظهارات متولیان این حوزه در این استان که بخشی از آن به قدردانی از اقدامات اثرگذار سازمان بازرسی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و بیان انتظارات از سازمان بازرسی کل کشور اختصاص داشت، به وظایف این نهاد نظارتی مطابق با اصل ۱۷۴ قانون اساسی ناظر بر نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور اشاره کرد و گفت: رویکرد سازمان بازرسی حمایت از مدیران سخت‌کوش و پرتلاش در دستگاه‌های اجرایی است و این سازمان به دنبال مچ‌گیری نیست.

معاون سیاسی و قضائی سازمان بازرسی با تاکید بر اینکه مدیران باید حضور سازمان بازرسی را یک فرصت بدانند، تصریح کرد: این سازمان در چند سال اخیر و با تشکیل کارگروه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در ذیل معاونت سیاسی و قضائی سعی کرده است همواره در کنار این شرکت‌ها باشد تا گام‌های مؤثری در تحقق بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری بردارد.

بلندیان با اشاره به بازدیدها و جلسات مستمر از شرکت‌های دانش بنیان مفید فایده بودن این اقدامات در گره‌گشایی از واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد.

وی از سازمان بازرسی به عنوان ملجا و پناهگاه مدیران واحدهای تولیدی یاد و تاکید کرد که این سازمان آمادگی شنیدن مشکلات و مطالبات این قشر از جامعه را دارد.

معاون سیاسی و قضائی سازمان بازرسی افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان و فراهم کردن فضا برای انتقال دانش در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و در عین حال به شرکت‌هایی که با تخطی از قانون و با هدف بهره‌مندی از معافیت‌های مشمول این شرکت‌ها از فضای موجود سوءاستفاده می‌کنند، هشدار داد.

وی تاکید کرد که توزیع منابع و تسهیلات در بین شرکت‌های دانش بنیان به منظور تولید محصولات فناورانه، به صورت متناسب انجام شود و در جای خود هزینه شود.

بلندیان با بیان اینکه رویکرد قوه قضائیه و سازمان بازرسی رفع مشکلات واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: در صورتی که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به درستی و در سایه همراهی و همدلی دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد، قطعاً اقدامات آن‌ها ظهور و بروز بیشتری در جامعه خواهد داشت.

وی تاکید کرد که مشکلات وآسیب‌ها حتماً به بازرسی استان منتقل شود تا مواردی که نیاز به پیگیری از مرکز دارد، با استفاده از همه ظرفیت‌ها دنبال شود.

معاون سیاسی و قضائی سازمان بازرسی از بازرس کل جدید استان قزوین خواست با برگزاری نشست‌های مستمر و تعامل سازنده رفع مشکلات پیش روی شرکت‌های دانش بنیان را پیگیری کند.